Detailed Information on Publication Record
2022
Patofyziologie v obrazech
PÁVKOVÁ GOLDBERGOVÁ, Monika, Kamil ĎURIŠ, Jaromír GUMULEC, Jaromír GUMULEC, Adam PAŽOUREK et. al.Basic information
Original name
Patofyziologie v obrazech
Name (in English)
Pathophysiology in Pictures
Authors
PÁVKOVÁ GOLDBERGOVÁ, Monika, Kamil ĎURIŠ, Jaromír GUMULEC, Jaromír GUMULEC, Adam PAŽOUREK and Anna VAŠKŮ
Edition
2. dotisk 1. vyd. Brno, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
30200 3.2 Clinical medicine
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-8323-3
Keywords (in Czech)
patologická fyziologie; atlas
Keywords in English
pathological physiology; atlas
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 1/4/2022 11:04, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Komentovaný atlas, obsahující 165 barevných schémat, je výsledkem téměř dvouleté práce pedagogického týmu Ústavu patologické fyziologie. Kniha zpracovává témata z obecné i speciální patofyziologie, a to na úrovni, které má dosáhnout student před vstupem do klinických let studia na lékařské fakultě. Snahou autorů bylo postihnout etiopatogenezi stavů a nemocí v rámci současné koncepce genetické predispozice i epigenetické dynamiky „Read- Write“ genomu. Všechny obrázky byly pořízeny de novo, mnohé vznikaly ve spolupráci se studenty a prošly studentskou oponenturou.
In English
This annotated atlas featuring 165 figures in colour is a result of almost two years of work of a paedagogical team from the Department of Pathological Physiology. The book elaborates the topics of both general and special pathophysiology on the level required for students who are about to enter the clinical clerkship in their studies at the Faculty of Medicine. The authors intended to capture the etiopathogenesis of conditions and diseases from the point of view of today’s genetical predisposition approach and also in terms of the epigenetic dynamics of the “read-write” genome concept. All figures have been created de novo, many of them arising from the cooperation with the students.
Links
MUNI/FR/1611/2015, interní kód MU |
|