Detailed Information on Publication Record
2021
Používání strategií učení se slovní zásobě ve výuce němčiny: Vybrané výsledky pilotáže
KOUSALOVÁ, BarboraBasic information
Original name
Používání strategií učení se slovní zásobě ve výuce němčiny: Vybrané výsledky pilotáže
Name (in English)
Use of vocabulary learning strategies in German lessons: selected findings of a pilot study
Authors
KOUSALOVÁ, Barbora
Edition
XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech)
výuka cizího jazyka, slovní zásoba, strategie pro objevování významu slova, učení se ve dvojicích, video studie
Keywords in English
foreign language teaching, vocabulary, strategies for discovering a word’s meaning, pair work learning, video study
Tags
Reviewed
Změněno: 3/4/2022 20:33, Mgr. Barbora Al Ajeilat Kousalová, Ph.D.
Abstract
V originále
Osvojování slovní zásoby je jednou z nejdůležitějších a zároveň jednou z nejobtížnějších oblastí při učení se cizímu jazyku. Na úspěšnost tohoto procesu má vliv řada faktorů, přičemž za jeden z klíčových je považováno používání vhodných učebních strategií. Tomuto aspektu se věnuji ve svém výzkumu, který je metodologicky založen na kvalitativním designu a klade si za cíl získat hlubší vhled do problematiky využívání strategií učení se slovní zásobě s přihlédnutím ke konceptu kooperativního učení. V příspěvku jsou nastíněna teoretická východiska, popsána metodologie a představeny vybrané výsledky pilotní fáze výzkumu, ve které je ověřována zvolená metoda video studie. V pilotním výzkumu byly nahrávány dvě dvojice žákyň a bylo zjišťováno, jaké strategie používají pro objevování významu nového slova. Data byla následně kódována, analyzována a interpretována ve vztahu k cílům a výzkumným otázkám.
Links
MUNI/A/1239/2020, interní kód MU |
|