p 2022

Blended learning ve výuce na vysoké škole – synergie online a prezenční výuky

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Blended learning ve výuce na vysoké škole – synergie online a prezenční výuky

Name (in English)

Blended learning in higher education - the synergy of online and offline teaching

Authors

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

blended learning; vzdělávání na vysoké škole; průmysl 4.0;kompetence;student;vyučující;digitální technologie

Keywords in English

blended learning; higher education;industry 4.0;competence;student;lecturer;digial technologies; teaching; learning
Změněno: 4/4/2022 09:12, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Přednáška se zabývá blended learningem ve výuce na vysoké škole. Věnuje se problematice (digitálních) kompetencí, průmyslu 4.0 a potřebě využívání digitálních technologií ve výuce. Pozornost je věnována rovněž výhodám a nevýhodám implementace digitálních technologií do různých forem výuky na vysoké škole.

In English

The lecture deals with blended learning in higher education. It focuses on the issue of (digital) competencies, industry 4.0 and the need to use digital technologies in teaching. The author also pays attention to the benefits and disadvantages of implementing digital technologies into different forms of instruction in higher education.