p 2022

Blended learning z pohledu učitele

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Blended learning z pohledu učitele

Name (in English)

Blended Learning from the teacher's perspective

Authors

Edition

2022

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

modely blended learningu; učitel; příprava výuky;video ve výuce; výukové cíle;hodnocení výuky

Keywords in English

blended learning models;teacher;teaching preparation;video in instruction;learning goals;evaluation
Změněno: 22/1/2023 17:01, Mgr. Bc. Libor Juhaňák, Ph.D.

Abstract

V originále

Přednáška se zaměřuje na modely blended learningu ve výuce na vysoké škole. Dále se zaměřuje na různé způsoby plánování i hodnocení (online/offline) výuky. Důležitým tématem je rovněž aktivizace studentů v online prostředí. Autor se rovněž věnuje konkrétním příkladům využití online nástrojů v blended (smíšené) či hybridní výuce.

In English

The lecture focuses on blended learning models in teaching at university. It also focuses on different ways of planning and evaluating (online/offline) teaching (instructional design). An important topic is also the motivation of students in the online environment. The author also deals with specific examples of online tools in blended/hybrid learning.