c 2021

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technološgií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA et. al.

Basic information

Original name

Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technološgií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů

Name (in English)

Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9917-3

Keywords (in Czech)

inovace, terénní výuka, silná výuková strategie, mezipředmětové vazby

Keywords in English

innovation, outdoor learning, powerful knowledge, interdisciplinary

Tags

Změněno: 4/4/2022 13:45, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Výukový materiál „Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů“ je výstupem projektu OP VVV Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi. Publikace se skládá ze sedmi částí. Úvodní část seznamuje čtenáře s konceptem terénní výuky a jeho začleněním ve výuce na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Následujících šest částí představuje metodické materiály k jednotlivým terénním kurzům. V závěru výukového materiálu jsou uvedeny přílohy k jednotlivým metodikám, z nichž nejvýznamnější tvoří Atlas pro terénní výuku a outdoorové aktivity.

In English

The teaching material “Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers“ is the outcome of the project OP VVV Development of the process of undergraduate education at PdF MU: thorough preparation for good practice. One of the outcomes of the project was the preparation of innovative educational materials and courses. The courses were to reflect the educational areas within the updated Framework Educational Programme. In their content, there was to be a maximum connection of teaching with the use of cross-curricular topics. In the course of these, modern strategies for managing learning activities were to be adequately included.