Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1846418, author = {Zelníčková, Helena and Vorel, David and Marinič, Peter}, address = {Brno}, booktitle = {Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021. Rozvoj kompetencí relevantních pro život a praxi v 21. století.}, doi = {http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0281}, edition = {1. vyd.}, editor = {Adamec, P., & Šimáně, M.}, keywords = {competence; research tool; educational process; educational competence; pupil}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7509-832-0}, pages = {281-286}, publisher = {Mendelova univerzita v Brně}, title = {Digitální kompetence žáků v souvislosti s COVID-19}, url = {https://doi.mendelu.cz/artkey/doi-990001-0400_digitalni-kompetence-zaku-v-souvislosti-s-covid-19.php}, year = {2022} }
TY - JOUR ID - 1846418 AU - Zelníčková, Helena - Vorel, David - Marinič, Peter PY - 2022 TI - Digitální kompetence žáků v souvislosti s COVID-19 PB - Mendelova univerzita v Brně CY - Brno SN - 9788075098320 KW - competence KW - research tool KW - educational process KW - educational competence KW - pupil UR - https://doi.mendelu.cz/artkey/doi-990001-0400_digitalni-kompetence-zaku-v-souvislosti-s-covid-19.php N2 - Digitální kompetence nabývají na významu jednak v souvislosti se změnami nastíněnými v Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030 (Strategie 2030+), ale i v souvislosti s praktickými dopady omezení zavedenými v souvislosti s probíhající pandemii COVID-19, která od roku 2020 ovlivňuje podobu vzdělávacího procesu i vzdělávacího obsahu. Postupem času máme k dispozici již vícero zjištění o dopadech těchto opatření na vzdělávací proces (Pavlas et al., 2021; Boudová et al., 2021), které naznačují, že v České republice existuje přibližně 50 000 žáků, kteří se nezapojili do distanční výuky. Bylo by velice zajímavé identifikovat, jaké dopady měla distanční výuka na digitální kompetence žáků a učitelů, a to i těch, kteří se do distanční výuky nezapojili. Podle výzkumu provedeného před pandemii (Štípek, Rambousek, & Vaňková, 2015) neměla pětina učitelů základních škol dostatečné digitální kompetence. Proto, abychom byli schopni takový průzkum uskutečnit, je potřeba zvolit vhodný nástroj pro měření digitálních kompetencí. Již přístup k samotným modelům digitálních kompetencí se liší (Černý, 2020). V rámci Evropské Unie je Evropskou Komisí preferovaný Digital Competence Framework, který má i svou modifikaci pro uplatnění mezi žáky základních a středních škol (Guiter, Romeu & Baztán, 2019). ER -
ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL and Peter MARINIČ. Digitální kompetence žáků v souvislosti s COVID-19 (Pupils´ Digital Competencies in Connection with COVID-19). Online. In Adamec, P., \&{} Šimáně, M. \textit{Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021. Rozvoj kompetencí relevantních pro život a praxi v 21. století.}. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022, p.~281-286. ISBN~978-80-7509-832-0. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-832-0-0281.
|