Detailed Information on Publication Record
2020
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s tělesným postižením. Metodická příručka
OPATŘILOVÁ, Dagmar and Dana ZÁMEČNÍKOVÁBasic information
Original name
Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s tělesným postižením. Metodická příručka
Name (in English)
Methodological publication of work with inclusive classroom with the focus on pupils with physical disability. Methodical Manual
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 268 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Učebnice
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
ISBN
978-80-210-5578-0
Keywords (in Czech)
inkluze, edukace, tělesné postižení, mozková obrna, učení, diagnostika, podpůrná opatření
Keywords in English
inclusion, education, physical disability, cerebral palsy, teaching, diagnostics, support measures
Tags
Změněno: 20/4/2022 14:58, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Metodická publikace je jedním z výstupů projektu Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole. Publikace je zaměřena na výuku žáka s tělesným postižením v inkluzivní třídě. Text je členěn do tří kapitol, kdy první je vymezením teoretických východisek. Charakterizováno je zde tělesné postižení s důrazem na mozkovou obrnu spolu s uvedením specifik cílové skupiny žáků. V kapitole je rovněž zahrnuto téma speciálně pedagogické diagnostiky. Druhá kapitola se věnuje vzdělávání žáka s mozkovou obrnou v inkluzivní třídě. Třetí kapitola představuje výsledky výzkumné části projektu – žáci se speciálními vzdělávacími potřebami s tělesným postižením se zaměřením na mozkovou obrnu.
In English
Publication is one of the outputs of the project Quality Inclusive Education of Pupils with Special Education Needs at elementary and secondary school. This text focuses on teaching pupils with physical disabilities in an inclusive classroom. The text is divided into three chapters, the first one defines theoretical background. Described is physical disability with an emphasis on cerebral palsy together with the specifics of the target group of pupils. Part of the chapter also defines special pedagogical diagnostics. The second chapter focuses on the education of pupil with cerebral palsy in inclusive school. In the third chapter are presented results of the research part of the project with special education needs – with physical disabilities with the focus on cerebral palsy.