OPATŘILOVÁ, Dagmar and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s tělesným postižením. Metodická příručka (Methodological publication of work with inclusive classroom with the focus on pupils with physical disability. Methodical Manual). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 268 pp. ISBN 978-80-210-5578-0. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s tělesným postižením. Metodická příručka
Name (in English) Methodological publication of work with inclusive classroom with the focus on pupils with physical disability. Methodical Manual
Authors OPATŘILOVÁ, Dagmar and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 268 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Textbook
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-5578-0
Keywords (in Czech) inkluze, edukace, tělesné postižení, mozková obrna, učení, diagnostika, podpůrná opatření
Keywords in English inclusion, education, physical disability, cerebral palsy, teaching, diagnostics, support measures
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 20/4/2022 14:58.
Abstract
Metodická publikace je jedním z výstupů projektu Kvalitní inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní a střední škole. Publikace je zaměřena na výuku žáka s tělesným postižením v inkluzivní třídě. Text je členěn do tří kapitol, kdy první je vymezením teoretických východisek. Charakterizováno je zde tělesné postižení s důrazem na mozkovou obrnu spolu s uvedením specifik cílové skupiny žáků. V kapitole je rovněž zahrnuto téma speciálně pedagogické diagnostiky. Druhá kapitola se věnuje vzdělávání žáka s mozkovou obrnou v inkluzivní třídě. Třetí kapitola představuje výsledky výzkumné části projektu – žáci se speciálními vzdělávacími potřebami s tělesným postižením se zaměřením na mozkovou obrnu.
Abstract (in English)
Publication is one of the outputs of the project Quality Inclusive Education of Pupils with Special Education Needs at elementary and secondary school. This text focuses on teaching pupils with physical disabilities in an inclusive classroom. The text is divided into three chapters, the first one defines theoretical background. Described is physical disability with an emphasis on cerebral palsy together with the specifics of the target group of pupils. Part of the chapter also defines special pedagogical diagnostics. The second chapter focuses on the education of pupil with cerebral palsy in inclusive school. In the third chapter are presented results of the research part of the project with special education needs – with physical disabilities with the focus on cerebral palsy.
PrintDisplayed: 19/4/2024 01:30