Detailed Information on Publication Record
2021
14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021
VÁLEK, Jan, Peter MARINIČ and Pavel PECINABasic information
Original name
14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021
Name in Czech
14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021
Authors
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 156 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-9998-2
Keywords (in Czech)
didaktika matematiky; didaktika přírodních věd; didaktika odborného vzdělávání; aktivizující metody výuky; distanční vzdělávání
Keywords in English
didactics of mathematics; didactics of natural sciences; didactics of vocational education; activating teaching methods; distance learning
Tags
Změněno: 21/4/2022 11:32, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Didaktika matematiky, přírodních věd i odborného vzdělávání představují oblasti, jež se rozvíjí a jsou živnou půdou pro kultivaci nových myšlenek a přístupů. V oblasti matematiky a fyziky přináší sborník pohled na historický vývoj přístupu k vzdělávání a možnosti aktivizace žáků. Z praktického hlediska je fyzika a chemie propojená využitím simulací ve výuce. Odborné vzdělávání je zastoupeno z různých uhlů pohledu, ať problematikou technického vzdělávání, řešením logistických problémů nebo edukačními aktivitami ve výuce ekonomických předmětů. Vzhledem k aktuální situaci jsou hojně zastoupené příspěvky o dopadech probíhající pandemie na výchovno-vzdělávací proces a distanční vzdělávání.
In English
Didactics of mathematics, natural sciences and vocational education represent developing areas and are a breeding ground for new ideas and approaches. In mathematics and physics, the proceedings provide an overview of the historical development of education process and the possibilities of activating students. From a practical point of view, physics and chemistry are interconnected by using simulations in teaching. Vocational education is represented from various perspectives, whether in technical education, by solving logistical problems, or educational activities in the teaching of economic subjects. Due to the current situation, there are abundant contributions on the effects of the ongoing pandemic on the educational process and distance learning.