s 2021

14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021

VÁLEK, Jan, Peter MARINIČ and Pavel PECINA

Basic information

Original name

14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021

Name in Czech

14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 156 pp. 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-9998-2

Keywords (in Czech)

didaktika matematiky; didaktika přírodních věd; didaktika odborného vzdělávání; aktivizující metody výuky; distanční vzdělávání

Keywords in English

didactics of mathematics; didactics of natural sciences; didactics of vocational education; activating teaching methods; distance learning

Tags

Změněno: 21/4/2022 11:32, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Didaktika matematiky, přírodních věd i odborného vzdělávání představují oblasti, jež se rozvíjí a jsou živnou půdou pro kultivaci nových myšlenek a přístupů. V oblasti matematiky a fyziky přináší sborník pohled na historický vývoj přístupu k vzdělávání a možnosti aktivizace žáků. Z praktického hlediska je fyzika a chemie propojená využitím simulací ve výuce. Odborné vzdělávání je zastoupeno z různých uhlů pohledu, ať problematikou technického vzdělávání, řešením logistických problémů nebo edukačními aktivitami ve výuce ekonomických předmětů. Vzhledem k aktuální situaci jsou hojně zastoupené příspěvky o dopadech probíhající pandemie na výchovno-vzdělávací proces a distanční vzdělávání.

In English

Didactics of mathematics, natural sciences and vocational education represent developing areas and are a breeding ground for new ideas and approaches. In mathematics and physics, the proceedings provide an overview of the historical development of education process and the possibilities of activating students. From a practical point of view, physics and chemistry are interconnected by using simulations in teaching. Vocational education is represented from various perspectives, whether in technical education, by solving logistical problems, or educational activities in the teaching of economic subjects. Due to the current situation, there are abundant contributions on the effects of the ongoing pandemic on the educational process and distance learning.