Detailed Information on Publication Record
2022
Vodní pohybové pohádky nejen pro předškoláky
VLČEK, Petr, Veronika PELCOVÁ, Denisa BODIŠOVÁ and Eva MLNAŘÍKOVÁBasic information
Original name
Vodní pohybové pohádky nejen pro předškoláky
Name (in English)
Fairy tales in motion for kindergarden
Authors
VLČEK, Petr, Veronika PELCOVÁ, Denisa BODIŠOVÁ and Eva MLNAŘÍKOVÁ
Edition
2. aktual.,elektronické vyd. Brno, 2022
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0052-3
ISSN
Keywords (in Czech)
tělesná výchova; plavání; předškolní věk; mladší školní věk; pohybová pohádka
Keywords in English
physical education; primary school age; swimming
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 4/5/2022 09:23, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Text je určen nejen studentům učitelství v MŠ, ale i učitelům v mateřských a základních školách a instruktorům plaveckých kroužků pro předškolní děti a děti mladšího školního věku. Publikace je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vývoj dítěte, bezpečnost při plaveckém výcviku, jsou přiblíženy základní pojmy a význam plavání. V praktické části autoři předkládají 10 pohádek, které svým obsahem motivují k činnostem ve vodě – k nácviku a výcviku základních plaveckých dovedností a vodním hrátkám. Konkrétní hry k pohádkám jsou přehledně zpracovány a jsou použitelné pro děti předškolního věku. Základní popis aktivit je doplněn motivačními básničkami, přílohami ve formě obrázků pro děti a fotografiemi z ověřování aktivit v praxi. U některých pohádek jsou uvedeny i videozáznamy konkrétních činností.
In English
The publication is aimed at the students of pre-primary education but it can be used also by the teachers of elementary and especially kinder garden teachers. The text is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the developments of the children at the pre-school age, swimming training safety, basic terminology and importance of swimming. In the practical part the authors present ten fairy tales which motivate to the various swimming activities such as the basic swimming technics and water games. The particular games (parts of the fairy tales in motion) are transparently elaborated and suit the pre-school age children. The description of the games is attached with some poems and pictures and photographs. Some fairy tales are attached with the instructional video recordings.
Links
MUNI/FR/0944/2015, interní kód MU |
|