Detailed Information on Publication Record
2022
From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China
DE CARO, AntonioBasic information
Original name
From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China
Name in Czech
Od oltáře do domácnosti : Náročná popularizace křesťanských zbožných obrazů, předmětů a symbolů v Číně 16. a 17. století
Authors
DE CARO, Antonio (380 Italy, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Eikón Imago, Madrid, 2022, 2254-8718
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60401 Arts, Art history
Country of publisher
Spain
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Impact factor
Impact factor: 0.100
RIV identification code
RIV/00216224:14210/22:00125762
Organization unit
Faculty of Arts
UT WoS
000803184300011
Keywords in English
China; Christianity; Devotional Images; Jesuit Missions; Matteo Ricci; Jesuits
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2023 12:05, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn
V originále
After the expeditions of wealthy merchants and Franciscan missionaries during the 14th century, the Chinese empire under Ming rule did not engage profusely with the European world, and vice versa. This period of artistic and intellectual silence and detachment was broken in the late 16th century when the Jesuit missionaries reconnected two worlds –Europe and China– reactivating previous medieval commercial, artistic, and intellectual routes. Silk –the product par excellence commercialized along the routes connecting China and Europe– was then accompanied by other precious products, including Chinese ceramics reaching various European courts and European paintings that reached the Ming court in Beijing. This paper addresses the complex and challenging popularization of Roman Catholicism through objects and images during the early modern era. In particular, it focuses on the diffusion of devotional images and objects used by Roman Catholic missionaries and the religious practices related to them.
In Czech
Po výpravách bohatých obchodníků a františkánských misionářů během 14. století se čínská říše pod vládou Ming příliš nezapojovala do evropského světa a naopak. Toto období uměleckého a intelektuálního ticha a odloučení bylo přerušeno na konci 16. století, kdy jezuitští misionáři znovu propojili dva světy – Evropu a Čínu – a znovu aktivovali dřívější středověké obchodní, umělecké a intelektuální cesty. Hedvábí – produkt par excellence komercializovaný na trasách spojujících Čínu a Evropu – pak doprovázely další vzácné produkty, včetně čínské keramiky, která se dostala na různé evropské dvory, a evropských obrazů, které se dostaly na dvůr Ming v Pekingu. Tento článek se zabývá složitou a náročnou popularizací římského katolicismu prostřednictvím objektů a obrázků během raného novověku. Zejména se zaměřuje na šíření zbožných obrazů a předmětů používaných římskokatolickými misionáři a na náboženské praktiky s nimi související.