J 2022

From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China

DE CARO, Antonio

Basic information

Original name

From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China

Name in Czech

Od oltáře do domácnosti : Náročná popularizace křesťanských zbožných obrazů, předmětů a symbolů v Číně 16. a 17. století

Authors

DE CARO, Antonio (380 Italy, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Eikón Imago, Madrid, 2022, 2254-8718

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60401 Arts, Art history

Country of publisher

Spain

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impact factor

Impact factor: 0.100

RIV identification code

RIV/00216224:14210/22:00125762

Organization unit

Faculty of Arts

UT WoS

000803184300011

Keywords in English

China; Christianity; Devotional Images; Jesuit Missions; Matteo Ricci; Jesuits

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/4/2023 12:05, Mgr. et Mgr. Lucie Racyn

Abstract

V originále

After the expeditions of wealthy merchants and Franciscan missionaries during the 14th century, the Chinese empire under Ming rule did not engage profusely with the European world, and vice versa. This period of artistic and intellectual silence and detachment was broken in the late 16th century when the Jesuit missionaries reconnected two worlds –Europe and China– reactivating previous medieval commercial, artistic, and intellectual routes. Silk –the product par excellence commercialized along the routes connecting China and Europe– was then accompanied by other precious products, including Chinese ceramics reaching various European courts and European paintings that reached the Ming court in Beijing. This paper addresses the complex and challenging popularization of Roman Catholicism through objects and images during the early modern era. In particular, it focuses on the diffusion of devotional images and objects used by Roman Catholic missionaries and the religious practices related to them.

In Czech

Po výpravách bohatých obchodníků a františkánských misionářů během 14. století se čínská říše pod vládou Ming příliš nezapojovala do evropského světa a naopak. Toto období uměleckého a intelektuálního ticha a odloučení bylo přerušeno na konci 16. století, kdy jezuitští misionáři znovu propojili dva světy – Evropu a Čínu – a znovu aktivovali dřívější středověké obchodní, umělecké a intelektuální cesty. Hedvábí – produkt par excellence komercializovaný na trasách spojujících Čínu a Evropu – pak doprovázely další vzácné produkty, včetně čínské keramiky, která se dostala na různé evropské dvory, a evropských obrazů, které se dostaly na dvůr Ming v Pekingu. Tento článek se zabývá složitou a náročnou popularizací římského katolicismu prostřednictvím objektů a obrázků během raného novověku. Zejména se zaměřuje na šíření zbožných obrazů a předmětů používaných římskokatolickými misionáři a na náboženské praktiky s nimi související.