DE CARO, Antonio. From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China. Eikón Imago. Madrid, 2022, vol. 11, March, p. 129-144. ISSN 2254-8718. Available from: https://dx.doi.org/10.5209/eiko.77135.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China
Name in Czech Od oltáře do domácnosti : Náročná popularizace křesťanských zbožných obrazů, předmětů a symbolů v Číně 16. a 17. století
Authors DE CARO, Antonio (380 Italy, guarantor, belonging to the institution).
Edition Eikón Imago, Madrid, 2022, 2254-8718.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60401 Arts, Art history
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW web čísla časopisu s možností stažení článků
Impact factor Impact factor: 0.100
RIV identification code RIV/00216224:14210/22:00125762
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5209/eiko.77135
UT WoS 000803184300011
Keywords in English China; Christianity; Devotional Images; Jesuit Missions; Matteo Ricci; Jesuits
Tags Chinese Christianity, conversion, Conversion to Christianity, History of Christianity, rivok, Salus Populi Romani in China
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Racyn, učo 445546. Changed: 3/4/2023 12:05.
Abstract
After the expeditions of wealthy merchants and Franciscan missionaries during the 14th century, the Chinese empire under Ming rule did not engage profusely with the European world, and vice versa. This period of artistic and intellectual silence and detachment was broken in the late 16th century when the Jesuit missionaries reconnected two worlds –Europe and China– reactivating previous medieval commercial, artistic, and intellectual routes. Silk –the product par excellence commercialized along the routes connecting China and Europe– was then accompanied by other precious products, including Chinese ceramics reaching various European courts and European paintings that reached the Ming court in Beijing. This paper addresses the complex and challenging popularization of Roman Catholicism through objects and images during the early modern era. In particular, it focuses on the diffusion of devotional images and objects used by Roman Catholic missionaries and the religious practices related to them.
Abstract (in Czech)
Po výpravách bohatých obchodníků a františkánských misionářů během 14. století se čínská říše pod vládou Ming příliš nezapojovala do evropského světa a naopak. Toto období uměleckého a intelektuálního ticha a odloučení bylo přerušeno na konci 16. století, kdy jezuitští misionáři znovu propojili dva světy – Evropu a Čínu – a znovu aktivovali dřívější středověké obchodní, umělecké a intelektuální cesty. Hedvábí – produkt par excellence komercializovaný na trasách spojujících Čínu a Evropu – pak doprovázely další vzácné produkty, včetně čínské keramiky, která se dostala na různé evropské dvory, a evropských obrazů, které se dostaly na dvůr Ming v Pekingu. Tento článek se zabývá složitou a náročnou popularizací římského katolicismu prostřednictvím objektů a obrázků během raného novověku. Zejména se zaměřuje na šíření zbožných obrazů a předmětů používaných římskokatolickými misionáři a na náboženské praktiky s nimi související.
PrintDisplayed: 7/10/2024 22:14