Detailed Information on Publication Record
2022
Duální systém vzdělávání na středních školách jako propojování teorie s praxí
MARINIČ, PeterBasic information
Original name
Duální systém vzdělávání na středních školách jako propojování teorie s praxí
Name (in English)
Dual System of Education in Secondary Schools as Connection between Theory and Practice
Authors
Edition
Trendy ve vzdělávání & DidMatTech 2022, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-244-6124-3
Keywords (in Czech)
duální systém vzdělávání; kompetence instruktora, kompetence učitele
Keywords in English
dual system of education; instructor competencies; teacher competencies
Změněno: 5/5/2022 11:34, Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D.
V originále
Příspěvek osobně prezentovaný na konferenci se zabývá problematikou duálního systému vzdělávání na středních odborných školách v podmínkách České republiky. Představuje krátký vývoj odborného zdělávání se zaměřením na problematiku duálního systému. Identifikuje pozitivní a negativní dopady zavedení duálního systému vzdělávání v České republice na základě srovnání s vybranými Evropskými zeměmi. Dále se zaměřuje zejména na problematiku kompetencí a odpovědnosti učitelů na školách a instruktorů ve firmách, a jejich přípravy pro jejich působení v duálním systému vzdělávání.
In English
The paper personally presented at the conference deals with the issue of the dual system of education at secondary vocational schools in the conditions of the Czech Republic. It represents a short development of vocational education with a focus on the issue of the dual system. It identifies the positive and negative impacts of the implementation of the dual system in the Czech Republic on the basis of a comparison with selected European countries. It also focuses on the competencies and responsibilities of teachers in schools and instructors in companies, and preparation for their work in the dual education system.
Links
MUNI/A/1472/2021, interní kód MU |
|