Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1852355, author = {Kasalová, Klára and Jančová, Martina}, booktitle = {XIX. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou}, title = {Náměty na distanční i prezenční výuku dýchací soustavy pro žáky druhého stupně základních škol}, year = {2022} }
TY - CONF ID - 1852355 AU - Kasalová, Klára - Jančová, Martina PY - 2022 TI - Náměty na distanční i prezenční výuku dýchací soustavy pro žáky druhého stupně základních škol N2 - Diplomová práce se zabývá tvorbou výukových materiálů na téma dýchací soustava, nemoci a prevence pro žáky druhého stupně základních škol. Materiály jsou navrženy na možnost výuky jak prezenční, tak i distanční formou. Cílem této práce bylo vytvoření materiálů jak pro prezenční, tak pro distanční výuku, odučení těchto materiálu jednou z forem výuky a zodpovězení výzkumné otázky, zdali je experimentální výuka více účinná nežli výuka klasickou frontální formou. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje tématu zdraví žáků jako součásti vzdělávání, rizikového faktoru kouření a možností, jak může škola pomoci zlepšit zdraví dýchací soustavy žáků. Dále také využití digitálních technologií ve výuce a zařazení tématu dýchací soustavy do RVP. Praktická část obsahuje navržené aktivity zpracované formou metodických listů pro učitele a také strukturované přípravy na 4 vyučovací hodiny. Kromě samotných aktivit jsou v praktické části také zpracovány výsledky pretestů a posttestů. Materiály byly použity ve výuce prezenčního typu. Celkově dosáhlo zlepšení svých výsledků mezi pretestem a posttestem 100 % všech žáků. Lepší výsledky měla v pretestu i posttestu experimentální třída 9.A. Průměrný počet bodů z pretestu byl u třídy 9.A 6,6 bodů, u třídy 9.B 5,9 bodů. Průměrný počet bodů z posttestů byl 13,8 bodů ve třídě 9.A a 13,4 bodů ve třídě 9.B. Kontrolní třída 9.B však měla v rozdílu mezi pretesty a posttesty v průměru o 7,5 bodu více, experimentální třída 9.A průměrně o 7,3 bodu více. ER -
KASALOVÁ, Klára and Martina JANČOVÁ. Náměty na distanční i prezenční výuku dýchací soustavy pro žáky druhého stupně základních škol (Topics for Distance and Traditional Learning of Respiratory Systems for Students of Lower Secondary Education). In \textit{XIX. Studentská konference s biologickou, ekologickou a geologickou tematikou}. 2022.
|