STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Constants and Variables: Art Education in the Czech Republic after 2000. In Dustin Garnet & Aneta Sinner. Living histories: Global conversations in art education. 1. vyd. Bristol UK: Intellect. s. 150-164. ISBN 978-1-78938-563-2. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Constants and Variables: Art Education in the Czech Republic after 2000.
Název česky Konstanty a proměnné ve výchově uměním v ČR po roce 2000
Autoři STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bristol UK, Living histories: Global conversations in art education. od s. 150-164, 15 s. 2022.
Nakladatel Intellect
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00125795
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-78938-563-2
Klíčová slova česky umění; výtvarná výchova; inovace
Klíčová slova anglicky art; art education; inovation
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 9. 2. 2023 15:02.
Anotace
After the year 2000, theory and practice in Czech art education underwent major shifts in the paradigms relating to the concept of the creative child and the method of initiating and guiding the artistic expression of children and adolescents. Significant changes continue to take place across the Czech Republic with the expansion of digital technologies and the Internet. Traditional heteronomic methods of transferring knowledge and experience of art are being steadily replaced by newer more modern practices that support the autonomy of the student. In this chapter, I offer my perspective as an art educator on trends underway that are reshaping how children perceive receive and render art and I review ten domains of art education to highlight trends underway in the Czech education system including: children’s expression project-based methods sensory and spiritual education visual communications mediation of museum pedagogy art therapy intermedia new materiality participatory practices and community.
Anotace česky
Po roce 2000 doznala teorie i praxe v české výtvarné výchově zásadních změn v paradigmatech týkajících se konceptu tvořivého dítěte a způsobu iniciování a vedení výtvarného projevu dětí a mládeže. S rozmachem digitálních technologií a internetu dochází i nadále napříč Českou republikou k výrazným změnám. Tradiční heteronomní metody předávání znalostí a zkušeností z umění jsou postupně nahrazovány novějšími modernějšími postupy které podporují autonomii studenta. V této kapitole nabízím svůj pohled uměleckého pedagoga na probíhající trendy, které přetvářejí to jak děti vnímají přijímají a ztvárňují umění a přezkoumám deset domén uměleckého vzdělávání, abych upozornil na trendy probíhající v českém vzdělávacím systému včetně: dětského vyjadřování projektové metody smyslová a duchovní výchova vizuální komunikace zprostředkování muzejní pedagogiky arteterapie intermédia nová materialita participativní praktiky a komunita.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MUNázev: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 18:41