BUREŠOVÁ, Nikola and Jindřich ŠTELCL. Využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ (Utilization of the natural potential of Rosice-Oslavany Region for the need of integrated teaching at secondary school). In XIX. Studentská konference. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ
Name (in English) Utilization of the natural potential of Rosice-Oslavany Region for the need of integrated teaching at secondary school
Authors BUREŠOVÁ, Nikola and Jindřich ŠTELCL.
Edition XIX. Studentská konference, 2022.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Keywords (in Czech) Terénní výuka, učitel, základní škola, Oslavany, výuka, integrovaná terénní výuka
Changed by Changed by: Mgr. Nikola Burešová, učo 457857. Changed: 11/5/2022 20:10.
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na využití přírodního potenciálu Rosicko-Oslavanska pro potřebu integrované výuky na ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření návrhu terénní výuky pro žáky 9. tříd zaměřené na oblast rosicko-oslavanské uhelné pánve, která patří k nejmenším a nejstarším černouhelným pánvím v České republice. Práce se zabývá možnostmi didaktického využití přírodních i technických objektů nacházejících se na naučné stezce Permokarbonem Boskovické brázdy a úzce spojenou problematikou usazených hornin a jejich dobývání ve studované oblasti. Práce je rozdělena do dvou částí. Rešeršní kapitola podává komplexní charakteristiku daného území se zaměřením na historii zdejšího dolování uhlí. Samostatná kapitola je věnována obecné problematice terénní výuky jako jedné z výukových organizačních forem a jejímu ukotvení v kurikulárních dokumentech. Praktickou část tvoří sestavená výuková trasa společně s materiály určenými k realizaci terénní výuky na dané lokalitě a fotodokumentace zájmového území. Takto vytvořený návrh terénní výuky byl prakticky realizován s žáky 9. ročníků ZŠ Oslavany, přičemž žáci jedné třídy absolvovali výuku v terénu a žáci druhé třídy ve škole. Práce srovnává výsledky obou skupin žáků a hodnotí přínos vytvořené terénní výuky pro účely základního vzdělávání. Připravené podklady mohou sloužit jako modelový příklad i dalším pedagogickým pracovníkům při realizaci terénní výuky na jiných základních školách.
Links
MUNI/A/1453/2021, interní kód MUName: Od rešerše ke vědeckému zkoumání ověřování pedagogických jevů: podpora studentských aktivit tří profesních mikrospolečenství
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:23