JAGOŠOVÁ, Lucie. (Skryté) možnosti muzejní pedagogiky při prezentaci archeologie formou muzejních výstav a expozic. In Prezentace archeologie v rámci muzejních výstav a expozic. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název (Skryté) možnosti muzejní pedagogiky při prezentaci archeologie formou muzejních výstav a expozic
Název česky (Skryté) možnosti muzejní pedagogiky při prezentaci archeologie formou muzejních výstav a expozic
Název anglicky (Hidden) possibilities of museum pedagogy in the presentation of archaeology in the form of museum temporary and permanent exhibitions
Autoři JAGOŠOVÁ, Lucie.
Vydání Prezentace archeologie v rámci muzejních výstav a expozic, 2022.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky muzejní pedagogika; muzejní výstavnictví; výstavní muzejní didaktika; prezentační muzejní didaktika
Klíčová slova anglicky museum pedagogy; museum exhibitions; exhibition museum didactics; presentation museum didactics
Změnil Změnila: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Změněno: 7. 6. 2022 11:10.
Anotace
Způsoby prezentace vědních oborů, sbírkově zastoupených v muzeích, formou expozic a výstav se rozvíjejí nejen s rozšiřující se škálou nejrůznějších vizuálních a technických prostředků. O tom, zda si výstava získá své návštěvníky a ti jí skutečně porozumí, rozhodují především didaktické kvality jejího obsahového zpracování a srozumitelnost využitých prezentačních forem, které myslí na potřeby publika bez (hlubších) znalostí oboru archeologie. Jak připravit výstavu, která by nerezignovala na zprostředkování vědeckých výsledků a současně dokázala vyvolat zájem a zprostředkovat adekvátním způsobem archeologickou problematiku širokému spektru návštěvníků a na další související otázky, se zaměřil tento příspěvek.
Anotace anglicky
The ways of presentation of scientific disciplines, represented in museums, in the form of permanent and temporary exhibitions are developing not only with an expanding range of various visual and technical means. The didactic qualities of its content processing and the comprehensibility of the used presentation forms, which think of the needs of the audience without (deeper) knowledge of the field of archaeology, determine whether the exhibition will gain its visitors and they will really understand it. This paper focused on how to prepare an exhibition that would not resign to the mediation of scientific results and at the same time be able to arouse interest and mediate archaeological issues in an adequate manner to a wide range of visitors and other related issues.
VytisknoutZobrazeno: 31. 8. 2024 14:23