COX, Šárka. Profesní rozvoj učitelů anglického jazyka na 1. stupni českých základních škol: Přehledová studie (Professional Development of Czech Primary School Teachers of English: Literature Review). In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků IV. Brno: Masarykova univerzita, 2021, p. 13-45. ISBN 978-80-280-0054-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Profesní rozvoj učitelů anglického jazyka na 1. stupni českých základních škol: Přehledová studie
Name (in English) Professional Development of Czech Primary School Teachers of English: Literature Review
Authors COX, Šárka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Výzkum v didaktice cizích jazyků IV, p. 13-45, 33 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00125968
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-280-0054-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0055-2021-1
Keywords (in Czech) Profesní rozvoj; učitelé angličtiny 1. stupně ZŠ; pedagogický výzkum
Keywords in English Continuous professional development; primary English language teachers; pedagogical research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 28/2/2023 09:19.
Abstract
Přehledová studie představuje 14 vybraných empirických výzkumů zaměřujících se na oblast profesního rozvoje učitelů angličtiny na 1. stupni ZŠ. Pro nedostatek nalezených výzkumů daného tématu byla studie doplněna o relevantní výzkumy profesního rozvoje u učitelů všech předmětů na ZŠ a u vyučujících angličtiny mateřských, středních a vysokých škol.
Abstract (in English)
This work introduces 14 selected empirical studies focusing on the area of continuous professional development of primary English language teachers. For the lack of research found on the given topic, related studies were added discussing continuous professional development of all primary and lower secondary school teachers and English language teachers at pre-schools, secondary and tertiary institutions.
Links
MUNI/A/1239/2020, interní kód MUName: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (Acronym: AKTEV X)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 25/4/2024 13:37