Detailed Information on Publication Record
2022
Antitrustʼs response to the conflict of goals in the disarray of some current trends
BEJČEK, JosefBasic information
Original name
Antitrustʼs response to the conflict of goals in the disarray of some current trends
Name in Czech
Odpověď antitrustu na cílové konflikty v některých současných chaotických trendech
Authors
BEJČEK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Prague, EU ANTITRUST: HOT TOPICS & NEXT STEPS, p. 348-371, 24 pp. 2022
Publisher
Charles University, Faculty of Law
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50501 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14220/22:00125976
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-7630-021-7
Keywords (in Czech)
cílové konflikty; tržní selhání; selhání politiky; soutěž; sociální regulace
Keywords in English
conflict of goals; market failure; policy failure; competition; social regulation
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 10/3/2023 10:57, Mgr. Petra Georgala
V originále
Critical assessment of attempts to extend the scope of antitrust to areas which do not relate to the protection of competition as a result of market failure. Recommendation to vigorously resist them. Competition law has to actively face new challenges, particularly technological ones, that traditional approaches cannot deal with effectively. However, it must always be about protecting competition and consumer welfare, not about foisting a political agenda on the antitrust authorities under the guise of significant social change.
In Czech
Kritika pokusů o rozšíření působnosti antimonopolního práva do oblastí nesouvisejících s ochranou hospodářské soutěže v důsledku selhání trhu. Doporučení důrazně se takovým pokusům bránit. Soutěžní právo musí aktivně čelit novým výzvám, zejména technologickým, s nimiž se tradiční přístupy nemohou účinně vypořádat. Vždy však musí jít o ochranu hospodářské soutěže a blahobytu spotřebitelů, nikoli o vnucování politické agendy antimonopolním orgánům pod záminkou významných společenských změn.