Informační systém MU
JELÍNKOVÁ, Jaroslava. The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review. EduPort - Education Support. Ústí nad Labem: PdF UJEP v Ústí nad Labem, 2022, roč. 6, č. 1, s. 1-16. ISSN 2695-0936. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21062/edp.2022.004.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review
Název česky Predikátory ochoty studentů komunikovat v cizích jazycích: přehledová studie
Autoři JELÍNKOVÁ, Jaroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání EduPort - Education Support, Ústí nad Labem, PdF UJEP v Ústí nad Labem, 2022, 2695-0936.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/22:00129084
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.21062/edp.2022.004
Klíčová slova česky ochota komunikovat; cizí jazyk; výuka; situační proměnné; osobnostní rysy
Klíčová slova anglicky willingness to communicate; foreign language; teaching; situational variables; individual characteristics
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 17. 2. 2023 09:27.
Anotace
The concept of willingness to communicate in a foreign language classroom describes the readiness to enter foreign language communication at a particular time with a specific person or persons using a foreign language influenced by situation-specific circumstances and individual variables. This state-of-the-art review deals with outcomes of eleven selected studies in the period 1999-2018 based on a computerized database search in the Web of Science database. The selected studies focus on the relationship between willingness to communicate and (a) context and (b) individual variables like foreign language anxiety and motivation. The review presents samples, instruments, and outcomes of each study. Based on the literature review it is possible to assume that the role of the student´s motivation plays a more significant role concerning willingness to communicate than foreign language anxiety. The article attempts to answer the question whether it is the fear of speaking a foreign language or motivation that is more significant for student´s willingness to communicate.
Anotace česky
Pojem ochota komunikovat ve třídě popisuje připravenost studentů vstoupit do cizojazyčné komunikace v určitou dobu s konkrétní osobou v určitou situaci a ovlivněnou dalšími proměnnými. Tato přehledová studie se zabývá výsledky jedenácti vybraných studií v období 1999-2018, které byly vybrány na základě počítačového vyhledávání v databázi Web of Science a Scopus. Vybrané studie se zaměřují na vztah mezi ochotou studentů komunikovat a (a) kontextem a (b) jednotlivými proměnnými, jako je úzkost z cizího jazyka a motivace. Studie popisuje vzorky, nástroje a výsledky každé studie. Na základě této přehledové studie lze předpokládat, že motivace studenta hraje významnější roli, pokud jde o ochotu komunikovat, než úzkost z cizího jazyka. V článku se autorka pokouší odpovědět na otázku, zda strach z komunikace v cizím jazyce, významněji ovlivňuje ochotu studentů komunikovat než motivace studentů.
Návaznosti
GA20-05484S, projekt VaVNázev: Analýza determinantů sebehodnocení znalostí anglického jazyka a motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků nižšího sekundárního stupně
Investor: Grantová agentura ČR, Analýza determinantů sebehodnocení znalostí anglického jazyka a motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků nižšího sekundárního stupně
Zobrazeno: 4. 9. 2024 22:17