D
2022
Výtvarné vzdělávání ve školní praxi - sen a skutečnost
NOVOTNÁ, Pavla a Eliška LOMIČOVÁ
Základní údaje
Originální název
Výtvarné vzdělávání ve školní praxi - sen a skutečnost
Název česky
Výtvarné vzdělávání ve školní praxi - sen a skutečnost
Název anglicky
ART EDUCATION IN THE TEACHING PRACTICE – THE DREAM AND THE REALITY
Autoři
NOVOTNÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Eliška LOMIČOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Bratislava, CREA-AE 2022. Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou. od s. 48-55, 8 s. 2022
Nakladatel
Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00125997
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výtvarné vzdělávání; mateřská škola; profesní příprava; výtvarné činnosti; učení ke kreativitě; autentické učení; umění
Klíčová slova anglicky
art education; kindergarten; professional art preparation; art activities; teaching towards creativity; authentic learning; art
V originále
Příspěvek ukazuje na konkrétním příkladu jedné mateřské školy současný stav a problémy výtvarného vzdělávaní v českém školství. Autorky textu se snaží nalézat příčiny a také cesty, jak z tohoto „začarovaného kruhu“ vystoupit. Článek reflektuje a demonstruje výsledky výzkumných šetření, ze kterých vyplývá převažující způsob vedení výtvarných činností a jejich následné výstupy. Text se věnuje také problematice profesního vzdělávání budoucích učitelů a možnostech změny diskurzu výtvarného vzdělávání.
Anglicky
The paper shows on the example of one particular kindergarten the current state and problems of art education in the Czech education system. The authors of the text try to find the causes and ways to get out of this „vicious circle“. The article reflects and demonstrates the results of research investigations, which show the prevailing way of conducting creative activities and their subsequent outputs. The text also addresses the issue of professional education of future teachers and the possibilities of changing the discourse of art education.
Návaznosti
MUNI/A/1454/2021, interní kód MU | Název: Výtvarná pedagogika v měnícím se světě | Investor: Masarykova univerzita, Výtvarná pedagogika v měnícím se světě |
|
Zobrazeno: 14. 11. 2024 06:17