NERUŠILOVÁ, Terezie. Příklady chyb v samostatném ústním projevu studentů francouzského jazyka během online výuky (Examples of errors in spoken production of French language students during online lessons). Cizí jazyky. Časopis pro teorii a praxi. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2022, vol. 65, No 4, p. 4-12. ISSN 1210-0811.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příklady chyb v samostatném ústním projevu studentů francouzského jazyka během online výuky
Name (in English) Examples of errors in spoken production of French language students during online lessons
Authors NERUŠILOVÁ, Terezie.
Edition Cizí jazyky. Časopis pro teorii a praxi, Praha, UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2022, 1210-0811.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) mluvení; chyby; jazyková přesnost; jazyková komplexnost; plynulost; cizí jazyk francouzština, online výuka
Keywords in English speaking skill; errors; linguistic accuracy; complexity of language; fluency; French as a foreign language; online teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Terezie Nerušilová, učo 330948. Changed: 30/7/2022 21:31.
Abstract
Článek popisuje výzkum přesnosti mluveného projevu u studentů online kurzu francouzštiny na úrovni A2. Je zde popsána analýza chyb, která byla provedena k posouzení rozvoje přesnosti mluveného projevu a k identifikaci těch aspektů jazyka, které jsou pro studenty online kurzů obzvláště obtížné. Analýza je obohacena názory studentů vyjádřených v následných rozhovorech. Výsledky ukazují, že je důležité dát v online kurzech více prostoru výuce výslovnosti a vyváženě se zaměřit na různé aspekty mluvení.
Abstract (in English)
The article presents research on students’ spoken accuracy in an online French course on A2 level. A detailed error analysis was used to assess the development of speaking skills in terms of accuracy and to identify the aspects of the language particularly difficult for these students. Students’ opinions expressed in subsequent interviews enriched the analysis. The results show the importance of giving more place to the teaching of pronunciation in online courses and of a balanced focus on different aspects of speaking.
Links
MUNI/IGA/1512/2020, interní kód MUName: Accuracy of Spoken French: Operationalizing And Measurement at the A2 Level
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 26/9/2024 07:59