VIZVÁRY, Pavla a Iva ZADRAŽILOVÁ. Information Literacy of University Students and Its Improvement by a Campus-Wide Course: A Comparison of Czech Private and Public University. In Kurbanoğlu, Serap; Špiranec, Sonja; Ünal, Yurdagül; Boustany, Joumana; Kos, Denis. Information Literacy in a Post-Truth Era. Cham: Springer. s. 354-363. ISBN 978-3-030-99884-4. doi:10.1007/978-3-030-99885-1_30. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Information Literacy of University Students and Its Improvement by a Campus-Wide Course: A Comparison of Czech Private and Public University
Autoři VIZVÁRY, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí) a Iva ZADRAŽILOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Cham, Information Literacy in a Post-Truth Era, od s. 354-363, 10 s. 2022.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50803 Information science
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/22:00126015
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-3-030-99884-4
ISSN 1865-0929
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_30
Klíčová slova anglicky Blended learning; E-learning; Information literacy; Information literacy education; Private university; Research
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Tomaňová, učo 445546. Změněno: 3. 4. 2023 15:02.
Anotace
Information literacy is supposed to be an integral part of higher education. This paper presents research on students’ information literacy skills and their improvement after completing a course at a private university Ambis, compared to a similar survey conducted at public Masaryk University. Unlike the latter, Ambis students’ self-evaluation showed only a slight improvement in the competencies examined, most likely due to their prior practical experience. The objective evaluation revealed even more substantial differences between the two universities. While Ambis students displayed a higher starting level of information literacy in the pretest, for their MU counterparts, posttests revealed statistically significant improvements after finishing the course. Despite the potential of massive online courses, the contradictory outcomes of the present research are affected by the very massification of higher education and the related insufficient tutor staffing of the information literacy course.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 09:59