SALAYOVÁ, Andrea. Interactive teaching of Latin medical terminology. In Current issues in foreign language teaching, Comenius University, Bratislava, 17.6. 2022. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interactive teaching of Latin medical terminology
Autoři SALAYOVÁ, Andrea.
Vydání Current issues in foreign language teaching, Comenius University, Bratislava, 17.6. 2022, 2022.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky interaktivní výuka; online nástroje; Latinská odborná terminologie
Klíčová slova anglicky interactive teaching; online tools; Latin medical terminology
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 25. 3. 2023 17:39.
Anotace
The focus of this paper is to share the experience of teaching foreign students at the Faculty of Medicine at Masaryk University, especially the issues connected to the various learning backgrounds of the students. Teaching Latin is especially challenging, because the teaching techniques used with modern languages (like listening, reading and overall immersion into the language) are not applicable. To counteract this, I have been using various interactive tools (Quizziz classroom mode, Wordwall, Quizlet) to make Latin more accessible. This paper discusses the advantages and disadvantages of using these tools and highlights the best options for interactive in-person classroom.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:30