BRÜCKNEROVÁ, Karla. Learning-oriented leadership. In ZintegrUJ project - Comprehensive Development Program of the Jagiellonian University - Inclusion of foreign lecturers with achievements in scientific work or professional in the implementation of didactic classes at the Jagiellonian University in higher education. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Learning-oriented leadership
Name in Czech Vedení zaměřené na rozvoj učení
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Edition ZintegrUJ project - Comprehensive Development Program of the Jagiellonian University - Inclusion of foreign lecturers with achievements in scientific work or professional in the implementation of didactic classes at the Jagiellonian University in higher education, 2022.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English learning-oriented leadership, organizational learning, workplace learning
Changed by Changed by: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., učo 29481. Changed: 13/1/2023 12:54.
Abstract
The lecturing project consisted of 15 hours of teaching (Krakow, 30.5. - 3.6. 2022). The first two sessions covered two key questions underpinning the concept of learning-oriented leadership: how do we learn at the workplace (learning needs and learning from experiences), and how to set conditions where workplace learning flourishes. Based on original research, the third session introduced three case studies of leadership and discussed leadership features that could be inspiring for learning-oriented leadership. The fourth session summed up the learning-oriented leadership strategies on both the team and the organizational levels.
Abstract (in Czech)
Výuka se skládala z 15 vyučovacích hodin (Krakov, 30.5. - 3.6. 2022). První dvě lekce se zabývaly dvěma klíčovými otázkami, na nichž je založena koncepce vedení orientovaného na učení: jak se učíme na pracovišti (potřeby učení a učení se ze zkušeností) a jak nastavit podmínky, v nichž se učení na pracovišti daří. Třetí setkání, vycházející z původního výzkumu, představilo tři případové studie vedení a diskutovalo o rysech vedení, které by mohly být inspirativní pro vedení orientované na učení. Čtvrtý blok shrnul strategie vedení orientovaného na učení jak na úrovni týmu, tak na úrovni organizace.
PrintDisplayed: 8/10/2024 05:21