VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA and Michal ŠAFAŘÍK. Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie (Distant Elementary Writing Instruction: Partial Results of a Case Study). In Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie
Name in Czech Distanční výuka elementárního psaní: dílčí výsledky případové studie
Name (in English) Distant Elementary Writing Instruction: Partial Results of a Case Study
Authors VICIANOVÁ, Teresa, Alžběta JURASOVÁ, Tomáš HORČIČKA and Michal ŠAFAŘÍK.
Edition Doktorandská vedecká konferencia Juvenilia Paedagogica 2022: aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) distanční výuka; výuka psaní; elementární psaní; případová studie
Keywords in English distance learning; writing instruction; elementary writing; case study
Changed by Changed by: Mgr. Alžběta Jurasová, učo 451579. Changed: 1/3/2023 12:29.
Abstract
Předkládaný příspěvek přináší dílčí výsledky případové studie elementárního psaní v době distanční výuky. Cílem případové studie bylo zmapovat proces přípravy a realizace výuky psaní učitele prvního ročníku základní školy při distanční výuce během školního roku 2020/2021. Výzkumu se zúčastnili učitelka, žáci a rodiče, kteří retrospektivně popsali distanční výuku psaní v prvním ročníku na malé venkovské škole. Příspěvek předkládá dílčí výsledky z oblasti negativ a pozitiv distanční výuky elementárního psaní. Interpretace propojuje data získaná dvěma metodami (rozhovor a dotazník) využitými v rámci případové studie. Zjištění poukazují mimo jiné na důležitost role učitele-profesionála ve výuce elementárního psaní, který je z pohledu všech zúčastněných stran jen obtížně zastupitelný.
Abstract (in English)
The submitted contribution presents partial results of a case study dedicated to elementary writing in distance learning. The purpose of the case study was to explore the process of preparation and subsequent implementation of writing instruction by a first grade elementary school teacher during distance learning in the school year of 2020/2021. The research involved a class teacher, students, and parents who retrospectively described distance writing instruction in first grade at a small rural school. This paper presents partial results on the negatives and positives of elementary writing instruction during the school closure. The interpretation links the data collected by the two methods (interview and questionnaire) used in the case study. The findings highlight the importance of the teacher as an expert in the elementary writing instruction.
PrintDisplayed: 20/7/2024 15:31