J 2021

Vliv komunikačních dovedností dětí na jejich začlenění do kolektivu

KŘÍŽOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Vliv komunikačních dovedností dětí na jejich začlenění do kolektivu

Name (in English)

Influence of Children‘s Communication Skills on Their Integration into the Collective

Edition

Didaktické studie, Praha, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2021, 1804-1221

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

komunikační dovednosti; autismus; poruchy autistického spektra (PAS); vývojová dysfázie; logopedie; poruchy řeči; opožděný vývoj řeči; předškolní věk; mladší školní věk; primární vzdělávání

Keywords in English

communication skills; autism; autism spectrum disorders (ASD); developmental dysphasia; speech therapy; speech disorders; delayed speech development; preschool age; younger school age; primary education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/6/2022 22:34, Mgr. Hana Křížová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na případové studie tří dětí předškolního a mladšího školního věku s diagnózami opožděného vývoje řeči, vývojové dysfázie a autismu. Studie má za cíl sledovat vývoj komunikačních dovedností dětí od jejich nástupu do mateřské školy do období jejich přechodu na základní školu.

In English

The paper focuses on case studies of three children of preschool and younger school age with diagnoses of delayed speech development, developmental dysphasia and autism. The aim of the study is to monitor the development of communication skills of children from their entry into kindergarten until the transition to elementary school.