Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1863217, author = {Jabůrek, Michal and Portešová, Šárka and Straka, Ondřej and Palíšek, Petr and Novák, Zdeněk and Kottman, Jan and Bíza, Martin and Kolín, Ondřej}, keywords = {test; assessment; intelligence; games; processing speed; giftedness}, language = {cze}, title = {Subtest pro měření rychlosti zpracování informací}, url = {https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-oliver-a-vesmirny-bar}, year = {2022} }
TY - JFULL ID - 1863217 AU - Jabůrek, Michal - Portešová, Šárka - Straka, Ondřej - Palíšek, Petr - Novák, Zdeněk - Kottman, Jan - Bíza, Martin - Kolín, Ondřej PY - 2022 TI - Subtest pro měření rychlosti zpracování informací KW - test KW - assessment KW - intelligence KW - games KW - processing speed KW - giftedness UR - https://www.invenio.muni.cz/prehled-her-oliver-a-vesmirny-bar N2 - Subtest pro měření rychlosti zpracování informací je součástí diagnostického systému GIS – Invenio. Tento systém je postaven na CHC teorii inteligence, v rámci které je představovaný nástroj zaměřen na schopnost Rychlost reakcí a rozhodování. Subtest pro měření rychlosti zpracování informací (v systému Invenio se pro tento nástroj používá i alternativní název „Oliver a intergalaktický bar“) je počítačově administrovanou metodou, která využívá principu GBA (game-based assessment): pro zvýšení motivace a snížení testové úzkosti jsou úlohy prezentovány formou počítačové hry, včetně využití různých herních prvků (grafické ztvárnění prostředí, příběhové postavy atd.). V rámci příběhu se hráč ocitá v intergalaktickém baru, kde pomáhá šéfkuchaři Oliverovi s přípravou objednávek (rozličných pokrmů a nápojů). Úkolem hráče je co nejrychleji zareagovat stisknutím klávesy (šipky na klávesnici) na objevení se relevantního podnětu – suroviny, kterou je třeba přidat do objednávky. Současně musí ignorovat nerelevantní podněty, tj. suroviny, které do dané objednávky nepatří, nebo do ní již byly přidány. Hráč tedy kromě reakčního času uplatňuje také schopnost zaměření a udržení pozornosti a inhibice. Subtest se skládá z více částí, v průběhu kterých dochází k navyšování kognitivní komplexity hry (obtížnější objednávky, více kláves k ovládání). To umožňuje měřit pracovní tempo hráče napříč testem a jeho případné kolísání. Díky počítačové formě administrace umožňuje subtest hromadné on-line testování. Vyhodnocení výsledků probíhá prostřednictvím IRT modelu na základě norem získaných při standardizaci na několika stovkách dětí v rámci různých krajů ČR. Díky začlenění subtestu do systému Invenio mají uživatelé (rodiče, pedagogové, školní či poradenští psychologové) možnost porovnat informace o úrovni reakčního času a pracovního tempa dítěte s údaji o jeho dalších důležitých kognitivních schopnostech. ER -
JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA and Ondřej KOLÍN. \textit{Subtest pro měření rychlosti zpracování informací (Subtest for measuring processing speed)}. 2022.
|