PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA and Ondřej KOLÍN. Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém (Integration of subtests – Complex diagnostic system). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém
Name (in English) Integration of subtests – Complex diagnostic system
Authors PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal JABŮREK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Ondřej STRAKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr PALÍŠEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zdeněk NOVÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jan KOTTMAN (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin BÍZA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Ondřej KOLÍN (203 Czech Republic).
Edition 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Software
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/22:00129471
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) software; diagnostika; inteligence; hry; vzdělávání; nadání
Keywords in English software; assessment; intelligence; games; education; giftedness
Technical parameters Software technicky zajišťuje integraci několika diagnostických nástrojů do jednotného prostředí, zároveň umožňuje rozšiřování o nové subtesty v budoucnu. Nabízí několik druhů rozhraní - pro testované dítě, pro rodiče/zákonné zástupce, pro pedagogy a pro administrátory celého systému. Integrace umožňuje komplexní vyhodnocení testových výsledků každého dítěte, a to i v případě, kdy byly jednotlivé dílčí subtesty administrovány s určitým časovým odstupem. Výsledky jednotlivých testů jsou vyhodnoceny s využitím 1PL IRT modelu (software byl zároveň vyvíjen tak, aby umožňoval budoucí implementaci složitějších psychometrických modelů). Zároveň software registruje jednotlivé dílčí kroky, které testovaná osoba učiní v průběhu řešení zadaných úloh. Na základě výsledků generuje software personalizované zprávy pro rodič/zákonné zástupce testovaného dítěte (např. konkrétní doporučení obsažená ve zprávě jsou automatizovaně vybírána na základě úrovně naměřené schopnosti).
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ondřej Straka, Ph.D., učo 420077. Changed: 30/6/2022 00:01.
Abstract
Software, který zajišťuje fungování diagnostického systému GIS – Invenio, integruje jednotlivé hry/subtesty do jednotného prostředí, poskytuje backend, jehož prostřednictvím mohou uživatelé nastavovat parametry testování, pracovat s uživatelskými účty, vyhodnocovat výsledky a exportovat získaná data. Systém GIS – Invenio je určený ke screeningu kognitivních schopností a socio-emočních dovedností žáků ZŠ. Je složen z několika subtestů, z nichž každý je zaměřen na jednu schopnost v rámci moderní teorie inteligence C-H-C. Jednotlivé subtesty systému jsou administrované skrze webový prohlížeč. Celý systém využívá principu GBA (game-based assessment): jednotlivé subtesty jsou zarámovány jako počítačové hry, včetně využití herních prvků (příběh, grafika, zvuky na pozadí, body atd.) Subtesty jsou integrovány tak, aby na sebe navazovaly v rámci herního příběhu – hráč se vydává společně s robotem P.U.Kem (První Univerzální Kosmonaut) a jeho psím robotickým pomocníkem Vincentem van Dogem na vesmírné dobrodružství, kde objevují neznámé planety (každá planeta představuje samostatný subtest). Kromě uživatelského rozhraní pro samotného hráče (žáka) je součástí systému rozhraní pro rodiče, ve kterém zákonný zástupce vytváří profil svůj a svého dítěte, poskytuje souhlas s testováním a ihned po testování zde nalezne automaticky generovanou zprávu s výsledky z administrovaných testů. Součástí systému je také rozhraní pro učitele, ve kterém se vytváří profil školy a jednotlivých tříd, do kterých se žáci registrovaní prostřednictvím rodičů přiřazují. Čtvrtým typem rozhraní je přístup pro administrátory, kteří mohou v systému zakládat instituce, vytvářet a měnit složení jednotlivých subtestů, exportovat získaná data apod. Součástí systému je také oddělený experimentální modul, který umožňuje snadno měnit obsah subtestů (např. pro výzkumné účely), aniž by tím byla ohrožena integrita dat registrovaných v běžném provozu.
Abstract (in English)
The software responsible for the functioning of the diagnostic system GIS – Invenio integrates individual games/subtests into a unified environment, and provides backend through which users can set testing parameters, work with user accounts, evaluate the results and export acquired data. The GIS – Invenio system is designed for screening cognitive abilities and socio-emotional skills of primary school students. It comprises several subtests, each of which is focused on one ability in the CHC theory of intelligence framework. Individual subtests are administered through a web browser. The whole system makes use of the GBA paradigm: subtests are framed as computer games, including gamified features (simple narrative, comics, sounds, points, etc.). Subtests are integrated in a way in which they follow up with each other within the game story: the player embarks on a space adventure, together with a robot A.C.E. (Artificial Cosmic Explorer) and his canine friend and helper – Vincent van Dog. Together they discover new planets (each planet represents a particular subtest). Besides user interface for the players (students) themselves, an interface for their parents is also part of the system. Here can parents/legal guardians create their profile and that of their child(ren), can provide informed consent with the testing and immediately after the testing, they can find their automatically generated report. Another part of the system is an interface for teachers, where they can create a profile of the individual classes, into which are assigned children with parental consent. The fourth part of the interface is intended for administrators, who can set up institutions, create and change individual subtests, export data etc. Another part of the system is a separate, experimental module, which enables to change easily the content of the subtests (e.g. to research ends), without jeopardizing the integrity of the data registered during the routine operation of the system.
Links
TL01000494, research and development projectName: Komplexní skríningový diagnostický systém GIS
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, Complex screening assessment system GIS
PrintDisplayed: 15/7/2024 16:51