J 2022

A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools

KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ a František TRAPL

Základní údaje

Originální název

A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools

Název česky

Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách

Autoři

KUROWSKI, Martina (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ČERNÝ (203 Česká republika, domácí) a František TRAPL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Efficiency and Responsibility in Education and Science, Prague, Czech University of Life Sciences Prague, 2022, 2336-2375

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 1.100

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00129102

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000822356300007

Klíčová slova česky

inkluzivní bariéry; výzvy ve vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; vzdělávací příležitosti; základní škola

Klíčová slova anglicky

barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2023 09:07, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

This article presents a review of research studies related to the theme of barriers to inclusive education in primary schools. The basic data set for our study consisted of 27 expert articles selected from the Web of Science and Scopus databases according to clearly defined criteria. The result of the analysis provided findings that appear across all the texts. The research questions of this review study are what the barriers to inclusion in primary schools are, what we know about them, and whether there are ways to reduce them. We focused in more detail on the themes of discrepancies between legislation and practice, teaching barriers in the classroom, transdisciplinarity and inter-professionalism, and methodological specifics. In the analysis and discussion, we delineate the essential points of the individual articles by searching for similarities and differences among the texts.

Česky

Tento článek představuje přehledovou studii výzkumů týkajících se bariér v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Základní soubor dat pro naši studii tvořilo 27 odborných článků vybraných z databází Web of Science a Scopus podle jasně stanovených kritérií. Výsledek analýzy poskytl zjištění, která se objevují napříč všemi texty. Výzkumné otázky této přehledové studie zní: Jaké jsou bariéry inkluze v základních školách, co o nich víme a zda existují způsoby, jak je omezit. Podrobněji jsme se zaměřili na témata rozporů mezi legislativou a praxí, bariér ve výuce, transdisciplinarity a interprofesionality a metodických specifik. V analýze a diskusi vymezujeme podstatné body jednotlivých článků hledáním podobností a rozdílů mezi texty.

Návaznosti

GA19-13038S, projekt VaV
Název: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Grantová agentura ČR, Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup

Přiložené soubory