Detailed Information on Publication Record
2022
A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools
KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ and František TRAPLBasic information
Original name
A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools
Name in Czech
Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách
Authors
KUROWSKI, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and František TRAPL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Efficiency and Responsibility in Education and Science, Prague, Czech University of Life Sciences Prague, 2022, 2336-2375
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Impact factor
Impact factor: 1.100
RIV identification code
RIV/00216224:14410/22:00129102
Organization unit
Faculty of Education
UT WoS
000822356300007
Keywords (in Czech)
inkluzivní bariéry; výzvy ve vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; vzdělávací příležitosti; základní škola
Keywords in English
barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 2/3/2023 09:07, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
This article presents a review of research studies related to the theme of barriers to inclusive education in primary schools. The basic data set for our study consisted of 27 expert articles selected from the Web of Science and Scopus databases according to clearly defined criteria. The result of the analysis provided findings that appear across all the texts. The research questions of this review study are what the barriers to inclusion in primary schools are, what we know about them, and whether there are ways to reduce them. We focused in more detail on the themes of discrepancies between legislation and practice, teaching barriers in the classroom, transdisciplinarity and inter-professionalism, and methodological specifics. In the analysis and discussion, we delineate the essential points of the individual articles by searching for similarities and differences among the texts.
In Czech
Tento článek představuje přehledovou studii výzkumů týkajících se bariér v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Základní soubor dat pro naši studii tvořilo 27 odborných článků vybraných z databází Web of Science a Scopus podle jasně stanovených kritérií. Výsledek analýzy poskytl zjištění, která se objevují napříč všemi texty. Výzkumné otázky této přehledové studie zní: Jaké jsou bariéry inkluze v základních školách, co o nich víme a zda existují způsoby, jak je omezit. Podrobněji jsme se zaměřili na témata rozporů mezi legislativou a praxí, bariér ve výuce, transdisciplinarity a interprofesionality a metodických specifik. V analýze a diskusi vymezujeme podstatné body jednotlivých článků hledáním podobností a rozdílů mezi texty.
Links
GA19-13038S, research and development project |
|