KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ and František TRAPL. A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools. Efficiency and Responsibility in Education and Science. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, 2022, vol. 15, No 2, p. 116-130. ISSN 2336-2375. Available from: https://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools
Name in Czech Přehledová studie výzkumných článků o bariérách inkluzivního vzdělávání na základních školách
Authors KUROWSKI, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and František TRAPL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Efficiency and Responsibility in Education and Science, Prague, Czech University of Life Sciences Prague, 2022, 2336-2375.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Odkaz na plný text výsledku
Impact factor Impact factor: 1.100
RIV identification code RIV/00216224:14410/22:00129102
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206
UT WoS 000822356300007
Keywords (in Czech) inkluzivní bariéry; výzvy ve vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; vzdělávací příležitosti; základní škola
Keywords in English barriers to inclusion; challenges in education; inclusive education; educational opportunity; primary school
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 2/3/2023 09:07.
Abstract
This article presents a review of research studies related to the theme of barriers to inclusive education in primary schools. The basic data set for our study consisted of 27 expert articles selected from the Web of Science and Scopus databases according to clearly defined criteria. The result of the analysis provided findings that appear across all the texts. The research questions of this review study are what the barriers to inclusion in primary schools are, what we know about them, and whether there are ways to reduce them. We focused in more detail on the themes of discrepancies between legislation and practice, teaching barriers in the classroom, transdisciplinarity and inter-professionalism, and methodological specifics. In the analysis and discussion, we delineate the essential points of the individual articles by searching for similarities and differences among the texts.
Abstract (in Czech)
Tento článek představuje přehledovou studii výzkumů týkajících se bariér v inkluzivním vzdělávání na základních školách. Základní soubor dat pro naši studii tvořilo 27 odborných článků vybraných z databází Web of Science a Scopus podle jasně stanovených kritérií. Výsledek analýzy poskytl zjištění, která se objevují napříč všemi texty. Výzkumné otázky této přehledové studie zní: Jaké jsou bariéry inkluze v základních školách, co o nich víme a zda existují způsoby, jak je omezit. Podrobněji jsme se zaměřili na témata rozporů mezi legislativou a praxí, bariér ve výuce, transdisciplinarity a interprofesionality a metodických specifik. V analýze a diskusi vymezujeme podstatné body jednotlivých článků hledáním podobností a rozdílů mezi texty.
Links
GA19-13038S, research and development projectName: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Czech Science Foundation, Roads Towards 21st Century Inclusive School: An Ethnographic Approach
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
ERIES.pdf Licence Creative Commons  File version Kurowski, M. 8/7/2022

Properties

Address within IS
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.pdf
Address for the users outside IS
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.pdf
Address within Manager
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.pdf?info
Address within Manager for the users outside IS
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.pdf?info
Uploaded/Created
Fri 8/7/2022 11:02, Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D.

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
  • a concrete person RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947
  • a concrete person Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187
  • a concrete person Mgr. František Trapl, Ph.D., učo 75381
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148
  • a concrete person RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947
  • a concrete person Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187
  • a concrete person Mgr. František Trapl, Ph.D., učo 75381
Attributes
 

ERIES.pdf

Application
Open the file
Download file.
Address within IS
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.pdf
Address for the users outside IS
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.pdf
File type
PDF (application/pdf)
Size
679,7 KB
Hash md5
5164b811cfc2446efa5d3f9734c41483
Uploaded/Created
Fri 8/7/2022 11:02

ERIES_Archive.pdf

Application
Open the file
Download file.
Address within IS
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES_Archive.pdf
Address for the users outside IS
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES_Archive.pdf
File type
PDF/A (application/x-pdf)
Size
9,7 MB
Hash md5
66b45eb5c86a8a84685d64d7496f33ee
Uploaded/Created
Fri 8/7/2022 11:13

ERIES.txt

Application
Open the file
Download file.
Address within IS
https://is.muni.cz/auth/publication/1873983/ERIES.txt
Address for the users outside IS
https://is.muni.cz/publication/1873983/ERIES.txt
File type
plain text (text/plain)
Size
84,6 KB
Hash md5
7771b442a77c5268416b4a67a7d09863
Uploaded/Created
Fri 8/7/2022 11:14
Print
Report a file uploaded without authorization. Displayed: 11/9/2024 00:56