ĎULÍKOVÁ, Lenka. Paradigma sociální pedagogiky ve Finsku. Sociální pedagogika: časopis pro vědu a praxi. Česká republika: Univerzita Tomáše bati ve Zlíně, 2022, roč. 10, č. 1, p. 56-60. ISSN 1805-8825.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Paradigma sociální pedagogiky ve Finsku
Authors ĎULÍKOVÁ, Lenka.
Edition Sociální pedagogika: časopis pro vědu a praxi, Česká republika, Univerzita Tomáše bati ve Zlíně, 2022, 1805-8825.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal (not reviewed)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Ďulíková, Ph.D., učo 386350. Changed: 2/4/2023 22:38.
Abstract
Článek popisuje finské pojetí sociální pedagogiky s akcentem na model multiprofesionální spolupráce. Sociální pedagogika má i přes profesní neukotvenost dominantní roli při řešení sociálních aspektů života jednotlivců, skupin i celé společnosti. Důraz je v textu kladen na otázku welfare (blahobytu) celé společnosti, která je stěžejní pro fungování různých cílových skupin sociální pedagogiky ve Finsku.
Abstract (in English)
The article describes the Finnish concept of social pedagogy with an emphasis on model of multiprofessional cooperation. Social pedagogy has a dominant role in addressing social aspects of the lives of individuals, groups and society as a whole. The focuse in the text is on the welfare of the whole society, which is central to the functioning of the different target groups of social pedagogy in Finland.
PrintDisplayed: 27/9/2024 00:43