DOHNALOVÁ, Zdeňka. Postoje studentů sociální práce k přerušení kontaktní výuky z důvodu pandemie COVID-19 na vybrané vysoké škole v České republice – příklady z výzkumu (Attitudes of social work students to the interruption of contact education due to the COVID-19 pandemic at a selected university in the Czech Republic – examples from research). In Autorský kolektiv. Politické, ekonomické, sociální a technologické výzvy pro sociální práci : sborník textů z XVIII. ročníku mezinárodní vědecké konference Hradecké dny sociální práce 2021. Hradec Králové: Gaudeamus, 2021, p. 190-196. ISBN 978-80-7435-833-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postoje studentů sociální práce k přerušení kontaktní výuky z důvodu pandemie COVID-19 na vybrané vysoké škole v České republice – příklady z výzkumu
Name (in English) Attitudes of social work students to the interruption of contact education due to the COVID-19 pandemic at a selected university in the Czech Republic – examples from research
Authors DOHNALOVÁ, Zdeňka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Hradec Králové, Politické, ekonomické, sociální a technologické výzvy pro sociální práci : sborník textů z XVIII. ročníku mezinárodní vědecké konference Hradecké dny sociální práce 2021, p. 190-196, 7 pp. 2021.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14230/21:00129988
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7435-833-3
Keywords (in Czech) Sociální práce; Studenti; Postoje; Pandemie COVID-19; Vzdělávání
Keywords in English Social Work; Students; Attitudes; COVID-19 pandemic; Education
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 8/2/2024 10:06.
Abstract
Pandemie COVID-19 výrazně zasáhla do životní situace studentů celého světa. V předloženém textu se vrátíme do počátků pandemie v České republice na jaře 2020 a přineseme dva příklady z výzkumu analyzující myšlení vysokoškolských studentů sociální práce v souvislosti s pro mnohé aktéry náhlým a nečekaným přerušením kontaktní výuky. Výzkum byl realizován prostřednictvím kvalitativní výzkumné strategie; technikou sběru dat se stala obsahová analýza seminárních prací, které v uvedeném období vybraní studenti jedné z českých veřejných vysokých škol napsali v rámci kurzu zaměřeného na jejich odborné praxe a supervizi těchto praxí. Tyto seminární práce původně neměly sloužit jako výzkumný materiál, ale jejich přečtení podnítilo v autorce, která je zároveň vyučující daného kurzu, vědecký zájem, neboť studenti zde prezentovali zajímavé a inspirativní postoje vztahující se k prožívanému období.
Abstract (in English)
The COVID-19 pandemic has significantly affected the life situation of students all over the world. In the presented text, we will return to the beginnings of the pandemic in the Czech Republic in the spring of 2020 and bring two examples from research analyzing the thinking of university social work students in connection with the sudden and unexpected interruption of contact teaching by many actors. The research was informed through a qualitative research strategy; the technique of data collection was the content analysis of seminar theses, which during the mentioned period were written by selected students of one of the Czech public universities as part of a course focused on their professional practice and the supervision of these practices. These seminar papers were not originally supposed to serve as research material, but reading them stimulated a scientific interest in the author, who is also the teacher of the given course, because the students here showed interesting and inspiring attitudes related to the period experienced.
PrintDisplayed: 3/10/2024 14:47