Detailed Information on Publication Record
2021
Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers
HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA et. al.Basic information
Original name
Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers
Name in Czech
Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technološgií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů
Authors
HOFMANN, Eduard, Hana SVOBODOVÁ, Iva FRÝZOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Radek DURNA, Darina MÍSAŘOVÁ, Petr KNECHT, Jaromír KOLEJKA, Miroslav JIREČEK, Světlana HANUŠOVÁ, Ailsa Marion RANDALL, Jaroslav SUCHÝ, Alena DOBROVOLNÁ, Pavla BUCHTOVÁ, Zuzana KRŠKOVÁ, Ondřej KRAHULEC, Filip PULTAR, Ondřej VITULA, Marek ANTAL, Jaroslav VRBAS, Marek TRÁVNÍČEK and Petr SOJÁK
Edition
1. vyd. Brno, 202 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-280-0007-3
Keywords (in Czech)
inovace, terénní výuka, silná výuková strategie, mezipředmětové vazby
Keywords in English
innovation, outdoor learning, powerful knowledge, interdisciplinary
Tags
Změněno: 3/8/2022 10:31, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
The teaching material “Outdoor Education and its Inclusion into Teaching at PdF MU. Support for the Use of Technology and the Implementation of Research Activities in the Undergraduate Education of Future Teachers“ is the outcome of the project OP VVV Development of the process of undergraduate education at PdF MU: thorough preparation for good practice. One of the outcomes of the project was the preparation of innovative educational materials and courses. The courses were to reflect the educational areas within the updated Framework Educational Programme. In their content, there was to be a maximum connection of teaching with the use of cross-curricular topics. In the course of these, modern strategies for managing learning activities were to be adequately included.
In Czech
Výukový materiál „Terénní výuka na PdF MU. Podpora využití technologií a realizace výzkumných aktivit v pregraduálním vzdělávání budoucích učitelů“ je výstupem projektu OP VVV Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi. Publikace se skládá ze sedmi částí. Úvodní část seznamuje čtenáře s konceptem terénní výuky a jeho začleněním ve výuce na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Následujících šest částí představuje metodické materiály k jednotlivým terénním kurzům. V závěru výukového materiálu jsou uvedeny přílohy k jednotlivým metodikám, z nichž nejvýznamnější tvoří Atlas pro terénní výuku a outdoorové aktivity.