MIŠKOV, Jan. Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience (Gamification of a Learning Environment from the Perspective of User Experience). In Quo Vadis: UPloadS and DOWNloadS of Digital Age. 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
Name in Czech Gamifikace vzdělávacího prostředí optikou user experience
Name (in English) Gamification of a Learning Environment from the Perspective of User Experience
Authors MIŠKOV, Jan.
Edition Quo Vadis: UPloadS and DOWNloadS of Digital Age, 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave Záznam konferenčního streamu
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) adaptivní učení, vzdělávání, gamifikace, herní prvky, game-based learning, motivace, personalizace, teorie sebeurčení, typy studentů, uživatelská zkušenost
Keywords in English Adaptive Learning, Education, Game Elements, Game-Based Learning, Learning Styles, Motivation, Personalization, Self-Determination Theory, Student Types, User Experience
Changed by Changed by: Mgr. Jan Miškov, učo 140427. Changed: 5/8/2022 10:43.
Abstract
Výzkum mezi vysokoškolskými studenty nám pomůže objasnit jejich postoje k online výuce s herními prvky, a prohloubit naše chápání role, kterou mohou ve vzdělávání účinně plnit. Na základě diskuse poznatků doporučujeme učitelům a vývojářům výukových online systémů, jak by mohli zlepšit design e-learningu v souladu s potřebami a preferencemi studentů.
Abstract (in English)
Research among university students will help us clarify their attitudes towards online learning with game elements and deepen our understanding of the role they can effectively fulfill in education. Based on the discussion of the findings, we recommend to teachers and developers of online learning systems how they could improve the design of e-learning according to the needs and preferences of students.
Links
MUNI/A/1397/2021, interní kód MUName: Aktuální výzvy učitelské profese v České republice
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 22/7/2024 18:08