HORKÁ, Hana and Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21.století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. (Education for 21th century. The conception of global education in the conditions of Czech schools.). Brno: Paido, 1998, 101 pp. ISBN 80-85931-61-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchova pro 21.století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy.
Name (in English) Education for 21th century. The conception of global education in the conditions of Czech schools.
Authors HORKÁ, Hana and Alena HRDLIČKOVÁ.
Edition Brno, 101 pp. 1998.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-85931-61-3
Keywords (in Czech) globalizace; orientace výchovy pro 21. století; klíčové kompetence; multikulturní aspekty ve výchově; globální výchova; role školy a učitele
Keywords in English globalisation; the content orientation of the 21st century education in terms of the aims; new quality of an individual; key competences; innovativeness; multicultural aspects in education; the role of school and teacher.
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 12/12/2009 21:32.
Abstract
Autorka seznamuje s koncepcí globální výchovy, s orientací výchovy pro 21. století. Autorka věnuje pozornost oblastem, odvozeným z dimenzí globalizace (např. témata evropské integrace, multikulturní výchova, ekologická výchova.
Abstract (in English)
The author introduces the conception the gobal education, with orientation of the 21st century education in terms of the aims. The author focuses on the areas derived from the dimensions of globalisation (e.g. the topics of European integration, multicultural education, ecological education).
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 13/5/2024 11:33