HORKÁ, Hana. Koncepce globální výchovy jako východisko při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů (The conception of global education as starting point by forming professional competence of future teachers.). In Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? (Pregraduální a postgraduální příprava). Olomouc: UP v Olomouci, 1998, p. 98-102. ISBN 80-7067-871-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Koncepce globální výchovy jako východisko při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů
Name (in English) The conception of global education as starting point by forming professional competence of future teachers.
Authors HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Olomouc, Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? (Pregraduální a postgraduální příprava). p. 98-102, 1998.
Publisher UP v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/98:00028877
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7067-871-2
Keywords (in Czech) globální výchova; pregraduální příprava učitelů 1. stupně základní školy; kompetence učitelů
Keywords in English Global Education; pre-graduate teacher training for primary school; teacher competencies;
Tags Global Education, teacher competencies
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 12/12/2009 21:21.
Abstract
Stať pojednává o koncepci globální výchovy, která se může stát vodítkem při utváření profesionálních kompetencí budoucích učitelů. Zvláštní pozornost je věnována pregraduální přípravě učitelů 1. stupěn ZŠ.
Abstract (in English)
The paper deals with the conception of global education which could function as a starting point in the development of professional competence of future teachers. Special attention is paid to undergraduate primary teacher training.
Links
GA406/98/1375, research and development projectName: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
PrintDisplayed: 12/6/2024 05:27