ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁ. Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek (Coping with the load situations by the teachers and some of their consequences). In Učitelé a zdraví 1. 1st ed. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 1998, p. 105-113. ISBN 80-902653-0-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek
Name (in English) Coping with the load situations by the teachers and some of their consequences
Authors ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor) and Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Učitelé a zdraví 1, p. 105-113, 1998.
Publisher Psychologický ústav AV ČR
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/98:00002063
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-902653-0-8
Keywords in English teacher stress; coping-process; professional deformation; prevention
Tags coping-process, prevention, professional deformation, teacher stress
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 1/7/2009 20:50.
Abstract
Ve studii je pojednáno o způsobech a prostředcích, kterými zvládají učitelé základních škol zátěžové situace. Vzhledem k tomu, že výkon učitelského povolání vykazuje řadu negativních důsledků, je rovněž provedeno šetření v oblasti některých možných psychologických deformací, které můžeme v určitých případech u učitelů, resp. u učitelek registrovat.
Abstract (in English)
This study present the ways and means contributing to the elementary-school teachers coping with the load situations. Considering that the teaching profession performance reports a range of the negative consequences the examination is also made which is in the resort of some possible psychological deformations that we can register in some ways in male or female teachers.
PrintDisplayed: 25/4/2024 04:23