C 1998

Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek

ŘEHULKA, Evžen and Oliva ŘEHULKOVÁ

Basic information

Original name

Zvládání zátěžových situací a některé jejich důsledky u učitelek

Name (in English)

Coping with the load situations by the teachers and some of their consequences

Authors

ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor) and Oliva ŘEHULKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, Učitelé a zdraví 1, p. 105-113, 1998

Publisher

Psychologický ústav AV ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/98:00002063

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-902653-0-8

Keywords in English

teacher stress; coping-process; professional deformation; prevention

Tags

coping-process, prevention, professional deformation, teacher stress
Změněno: 1/7/2009 20:50, prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.

Abstract

ORIG EN

V originále

Ve studii je pojednáno o způsobech a prostředcích, kterými zvládají učitelé základních škol zátěžové situace. Vzhledem k tomu, že výkon učitelského povolání vykazuje řadu negativních důsledků, je rovněž provedeno šetření v oblasti některých možných psychologických deformací, které můžeme v určitých případech u učitelů, resp. u učitelek registrovat.

In English

This study present the ways and means contributing to the elementary-school teachers coping with the load situations. Considering that the teaching profession performance reports a range of the negative consequences the examination is also made which is in the resort of some possible psychological deformations that we can register in some ways in male or female teachers.
Displayed: 2/11/2024 13:11