D 2022

Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study

MALINKA, Kamil, Libuše VODOVÁ, Martina JANČOVÁ, Lenka SOBKOVÁ, Vladimír SCHINDLER et. al.

Basic information

Original name

Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study

Name in Czech

Efektivní výuka prostřednictvím multidisciplinárních lekcí s využitím 3D tisku - předběžná studie

Authors

MALINKA, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libuše VODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martina JANČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka SOBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vladimír SCHINDLER (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

United States, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning, p. 286-291, 6 pp. 2022

Publisher

Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10200 1.2 Computer and information sciences

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14610/22:00129479

Organization unit

Institute of Computer Science

ISBN

978-1-939797-62-9

Keywords (in Czech)

3D tisk; vzdělání

Keywords in English

3D print; education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/2/2023 16:44, Mgr. Kamil Malinka, Ph.D.

Abstract

V originále

In this paper, we present results obtained during the project, which focuses on the application of 3D printing in primary and secondary schools. Our primary aim is to evaluate the pedagogical impact of lessons adopting 3D printing. We present four published lessons designed according to our concept of creating multidisciplinary teaching aids that connect the technical part with other educational areas. Furthermore, to evaluate their impact, we conducted a questionnaire survey in four reference schools. We asked 190 students about the acceptability of existing 3D materials for teaching and our new lessons. The results show, among other things, a high degree of attractiveness for the target group. The research also included an experimental verification of the pedagogical impact of using 3D models in the classroom. Usage of the 3D teaching aids mainly resulted in a significantly improved visual-spatial perception of objects.

In Czech

V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů.

Links

TL03000425, research and development project
Name: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Acronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, 3D printing and its applications in primary and secondary schools