MALINKA, Kamil, Libuše VODOVÁ, Martina JANČOVÁ, Lenka SOBKOVÁ and Vladimír SCHINDLER. Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study. Online. In Theo Bastiaens. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. United States: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 2022, p. 286-291. ISBN 978-1-939797-62-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print – Preliminary Study
Name in Czech Efektivní výuka prostřednictvím multidisciplinárních lekcí s využitím 3D tisku - předběžná studie
Authors MALINKA, Kamil (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libuše VODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martina JANČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka SOBKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vladimír SCHINDLER (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition United States, Proceedings of EdMedia + Innovate Learning, p. 286-291, 6 pp. 2022.
Publisher Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10200 1.2 Computer and information sciences
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14610/22:00129479
Organization unit Institute of Computer Science
ISBN 978-1-939797-62-9
Keywords (in Czech) 3D tisk; vzdělání
Keywords in English 3D print; education
Tags 3d print, core_B, rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kamil Malinka, Ph.D., učo 49967. Changed: 22/2/2023 16:44.
Abstract
In this paper, we present results obtained during the project, which focuses on the application of 3D printing in primary and secondary schools. Our primary aim is to evaluate the pedagogical impact of lessons adopting 3D printing. We present four published lessons designed according to our concept of creating multidisciplinary teaching aids that connect the technical part with other educational areas. Furthermore, to evaluate their impact, we conducted a questionnaire survey in four reference schools. We asked 190 students about the acceptability of existing 3D materials for teaching and our new lessons. The results show, among other things, a high degree of attractiveness for the target group. The research also included an experimental verification of the pedagogical impact of using 3D models in the classroom. Usage of the 3D teaching aids mainly resulted in a significantly improved visual-spatial perception of objects.
Abstract (in Czech)
V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů.
Links
TL03000425, research and development projectName: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách (Acronym: 3DPrintInSchools)
Investor: Technology Agency of the Czech Republic, 3D printing and its applications in primary and secondary schools
PrintDisplayed: 12/10/2024 00:24