D 2021

Jak nadané děti prospívají ve školní matematice?

BUDÍNOVÁ, Irena and Jitka PANÁČOVÁ

Basic information

Original name

Jak nadané děti prospívají ve školní matematice?

Name in Czech

Jak nadané děti prospívají ve školní matematice?

Name (in English)

How do gifted children do in school mathematics?

Authors

BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jitka PANÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Ústí nad Labem, Jak učit matematice žáky ve věku 10–16 let. 2021 Sborník příspěvků, p. 125-136, 12 pp. 2021

Publisher

SUMA JČMF, UJEP Ústí nad Labem

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/21:00126439

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7561-359-2

Keywords (in Czech)

nadaní žáci; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie.

Keywords in English

gifted pupils; mathematical talent; mathematical problem; solving strategies.

Tags

Reviewed
Změněno: 28/2/2023 17:49, Mgr. Daniela Marcollová

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje vzdělávání nadaných žáků v matematice. Stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a možných rizicích v jejich vzdělávání. Dvě případové studie ilustrují rozdílné zkušenosti nadaných žáků s přijetím ve školním prostředí.

In English

The contribution is devoted to the education of gifted students in mathematics. Briefly, theoretically, it discusses the education of gifted students and possible risks in their education. Two cases studies illustrate the different experiences of gifted students with acceptance in the school environment.