Detailed Information on Publication Record
2021
Jak nadané děti prospívají ve školní matematice?
BUDÍNOVÁ, Irena and Jitka PANÁČOVÁBasic information
Original name
Jak nadané děti prospívají ve školní matematice?
Name in Czech
Jak nadané děti prospívají ve školní matematice?
Name (in English)
How do gifted children do in school mathematics?
Authors
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jitka PANÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Ústí nad Labem, Jak učit matematice žáky ve věku 10–16 let. 2021 Sborník příspěvků, p. 125-136, 12 pp. 2021
Publisher
SUMA JČMF, UJEP Ústí nad Labem
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50302 Education, special
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/21:00126439
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7561-359-2
Keywords (in Czech)
nadaní žáci; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie.
Keywords in English
gifted pupils; mathematical talent; mathematical problem; solving strategies.
Tags
Reviewed
Změněno: 28/2/2023 17:49, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Příspěvek se věnuje vzdělávání nadaných žáků v matematice. Stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a možných rizicích v jejich vzdělávání. Dvě případové studie ilustrují rozdílné zkušenosti nadaných žáků s přijetím ve školním prostředí.
In English
The contribution is devoted to the education of gifted students in mathematics. Briefly, theoretically, it discusses the education of gifted students and possible risks in their education. Two cases studies illustrate the different experiences of gifted students with acceptance in the school environment.