JANSOVÁ, Iveta, Alena MACKOVÁ, Charles Michael ELAVSKY a Jakub MACEK. Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content. Critical Studies in Television. London: SAGE Publications, 2023, roč. 18, č. 4, s. 385-404. ISSN 1749-6020. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/17496020221116230.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Beyond stealing : The determinants/motivations of Czech audiences to pay for audiovisual content.
Autoři JANSOVÁ, Iveta (203 Česká republika, garant, domácí), Alena MACKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Charles Michael ELAVSKY (840 Spojené státy, domácí) a Jakub MACEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Critical Studies in Television, London, SAGE Publications, 2023, 1749-6020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 1.000 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14230/23:00130009
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1177/17496020221116230
UT WoS 000843882800001
Klíčová slova anglicky post-televisual audience; convergent audience; piracy; streaming; audiovisual content; motivations to pay; determinants to pay
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 24. 11. 2023 11:28.
Anotace
In the context of constantly changing media communication and the behavior of different actors engaging it, our paper seeks to map current transformations and adaptations to changes within Czech audiences with a special interest in their media routines and strategies for choosing media sources. As it still remains rather unclear how the post-televisual audience members decide regarding content sources, platforms or services, our main aim is to discover on what basis audiences decide to use or avoid either illegal or non-authorized content sources or legal or paid services. To do so, we examined two datasets, namely semi-structured interviews with audiences and survey on Czech adult population. As the Czech industry media market is rather small and conservative with notable changes in online sector largely occurring within the last five years, Czech audiences represent an important and unique population for the study of differences between paying and non-paying post-televisual audiences.
Návaznosti
GA18-19278S, projekt VaVNázev: Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři
Investor: Grantová agentura ČR, Praxe a morální politika kopírování a stahování v České republice: Publika, autoři, producenti a distributoři
MUNI/A/1503/2021, interní kód MUNázev: Současné problémy výzkumu médií a jejich publik II
Investor: Masarykova univerzita, Současné problémy výzkumu médií a jejich publik II
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 15:55