SYSLOVÁ, Zora and Pavla STARÁ. Výchovně-vzdělávací strategie v předškolním vzdělávání jako prostředek dosahování cílů (Educational strategy in preschool education as a means of achieving goals). Praha: Česká školní inspekce, 2022. Available from: https://dx.doi.org/.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchovně-vzdělávací strategie v předškolním vzdělávání jako prostředek dosahování cílů
Name (in English) Educational strategy in preschool education as a means of achieving goals
Authors SYSLOVÁ, Zora and Pavla STARÁ.
Edition Praha, 2022.
Publisher Česká školní inspekce
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/
Keywords (in Czech) Organizační formy; cíle vzdělávání; předškolní vzdělávání; efektivní komunikace; diferenciace vzdělávání.
Keywords in English Organizational forms; educational goals; preschool education; effective communication; differentiation of education.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 1/9/2022 15:22.
Abstract
Studie se věnuje zohledňování individuálních potřeb dětí prostřednictvím bohaté vzdělávací nabídky. Upřednostňovány jsou především částečně řízené činnosti, které tvoří společně s řízenými činnostmi funkčně propojený integrovaný celek. Příklad inspirativní praxe se soustřeďuje na různorodost a kvalitu výchovně-vzdělávacích strategií a efektivní komunikaci, které podporují kognitivní i socioemoční rozvoj dětí. Zachycuje individualizovaný osobnostní rozvoj dětí důsledným a systematickým naplňováním cílů školního vzdělávacího programu vycházejícího z Podpory zdraví v mateřské škole. Odkrývá schopnost učitelek mateřské školy diferencovat vzdělávací nabídku z hlediska dispozic dětí a jejich věku. Příloha obsahuje ukázku sebehodnoticího formuláře, který si v této mateřské škole vytvořili a který učitelkám pomáhá analyzovat kvalitu jejich profesních dovedností a posunovat ji k vyšší úrovni.
Abstract (in English)
The study is dedicated to taking into account the individual needs of children through a rich educational offer. Priority is given to partially controlled activities, which together with the controlled activities form a functionally connected integrated unit. An example of inspiring practice focuses on the diversity and quality of educational strategies and effective communication that support children's cognitive and socio-emotional development. It captures the individualized personality development of children through consistent and systematic fulfillment of the goals of the school education program based on Health Support in Kindergarten. It reveals the ability of kindergarten teachers to differentiate the educational offer in terms of children's dispositions and their age. The attachment contains a sample of the self-evaluation form that they created in this kindergarten, which helps teachers analyze the quality of their professional skills and move them to a higher level.
PrintDisplayed: 8/6/2024 07:06