Detailed Information on Publication Record
2022
Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ and Alžběta JURASOVÁBasic information
Original name
Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Name in Czech
Začínající učitel na prvním stupni ZŠ v tandemové výuce
Name (in English)
Novice teacher in primary school co-teaching
Authors
HAVEL, Jiří, Teresa VICIANOVÁ and Alžběta JURASOVÁ
Edition
30. výroční konference ČAPV, 2022
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-280-0090-5
Keywords (in Czech)
primární vzdělávání; začínající učitel; profesní socializace; tandemová výuka
Keywords in English
primary education; novice teacher; professional socialization; co-teaching
Tags
Reviewed
Změněno: 1/3/2023 12:35, Mgr. Alžběta Jurasová
V originále
Případová studie má za cíl popsat význam tandemové výuky v oblasti profesní socializace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ. Studie představí případ specifické trojice a její zkušenosti s tandemovou výukou. Výzkumný vzorek je tvořen začínajícím učitelem ve spolupráci se dvěma zkušenými učiteli. Pro získání dat byly zvoleny metody polostrukturovaných rozhovorů a nestrukturovaného pozorování participantů při společném plánování, realizaci a evaluaci výuky. Interpretovaná data rozšíří poznání o tandemové výuce s přesahem do oblasti uvádění začínajících učitelů.
In English
This case study aims to describe the role of co-teaching in the professional socialisation of a primary school novice teacher. The study is based on co-teaching experience of a novice and two experienced teachers. Data collection was carried out via semi-structured interviews and structured weeklong participant observation during lesson planning, instructional process, and its subsequent evaluation. The results will broaden the understanding of co-teaching, carrying certain lessons also for the induction of novice teachers.
Links
MUNI/A/1229/2021, interní kód MU |
|