Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí
NEKARDOVÁ, Barbora. Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí (Mentoring among university teachers as a way towards strengthening pedagogical competences). In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí |
Name in Czech | Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí |
Name (in English) | Mentoring among university teachers as a way towards strengthening pedagogical competences |
Authors | NEKARDOVÁ, Barbora. |
Edition | XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Conference abstract |
Field of Study | 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems] |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
Organization unit | Faculty of Arts |
ISBN | 978-80-280-0090-5 |
Keywords (in Czech) | vysokoškolští učitelé; rozvoj pedagogických kompetencí; mentoring; polostrukturované rozhovory |
Keywords in English | university teachers; development of pedagogical competences; mentoring; semi-structured interviews |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Barbora Nekardová, učo 437818. Changed: 19/12/2022 11:39. |
Abstract |
---|
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele. |
Abstract (in Czech) |
---|
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele. |
Abstract (in English) |
---|
The aim of the research, on which the preliminary analyses of the presented data are based, is to obtain detailed, multiple-source picture of what is happen- ing in the process of mentoring among university teachers and what its effects are. Data are obtained through cooperation with 3 pairs of teachers from Masaryk University in Brno by several data collection techniques (audio recordings of meetings, semi- structured interviews, unstructured observations and others). The main source of data presented in this paper are semi-structured interviews aimed at finding out expectations from mutual cooperationv and subsequent reflective interviews (separately with the mentor and the mentee). The results identify the demand that mentees bring to mentoring and a reflection on its fulfillment. At the same time, the results point to the benefits of mentoring for both mentors and mentees. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/1430/2021, interní kód MU | Name: Pedagogický rozvoj vysokoškolských učitelů skrze mentoring |
Investor: Masaryk University |
PrintDisplayed: 15/10/2024 12:42