NEKARDOVÁ, Barbora. Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí (Mentoring among university teachers as a way towards strengthening pedagogical competences). In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí
Name in Czech Mentoring mezi univerzitními učiteli jako cesta k posilování pedagogických kompetencí
Name (in English) Mentoring among university teachers as a way towards strengthening pedagogical competences
Authors NEKARDOVÁ, Barbora.
Edition XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2022.
Other information
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-280-0090-5
Keywords (in Czech) vysokoškolští učitelé; rozvoj pedagogických kompetencí; mentoring; polostrukturované rozhovory
Keywords in English university teachers; development of pedagogical competences; mentoring; semi-structured interviews
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Barbora Nekardová, učo 437818. Changed: 19/12/2022 11:39.
Abstract
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele.
Abstract (in Czech)
Cílem výzkumu, z něhož vychází předběžné výsledky prezentovaných dat, je získat podrobný a mnoho zdrojový obraz o tom, k čemu dochází v procesu men- toringu mezi univerzitními učiteli a jaké jsou jeho dopady. Data jsou získávána prostřednictvím spolupráce se 3 dvojicemi učitelů z Masarykovy univerzity v Brně za pomoci několika technik sběru dat (audionahrávky setkání, polostruk- turované rozhovory, nestrukturované pozorování a další). Polostrukturované rozhovory zaměřené na zjištění očekávání od vzájemné spolupráce a následné reflektivní rozhovory (s mentorem a menteem zvlášť) představují hlavní datový materiál prezentovaný v tomto příspěvku. Výsledky identifikují zakázku, kterou mentorování učitelé do mentoringu přinášejí a reflexi jejího naplnění. Současně výsledky poukazují na přínosy mentoringu pro mentory i mentorované učitele.
Abstract (in English)
The aim of the research, on which the preliminary analyses of the presented data are based, is to obtain detailed, multiple-source picture of what is happen- ing in the process of mentoring among university teachers and what its effects are. Data are obtained through cooperation with 3 pairs of teachers from Masaryk University in Brno by several data collection techniques (audio recordings of meetings, semi- structured interviews, unstructured observations and others). The main source of data presented in this paper are semi-structured interviews aimed at finding out expectations from mutual cooperationv and subsequent reflective interviews (separately with the mentor and the mentee). The results identify the demand that mentees bring to mentoring and a reflection on its fulfillment. At the same time, the results point to the benefits of mentoring for both mentors and mentees.
Links
MUNI/A/1430/2021, interní kód MUName: Pedagogický rozvoj vysokoškolských učitelů skrze mentoring
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 12/7/2024 04:56