KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Lucie ŠKARKOVÁ. Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů (Alternative private school: lived values from the point of view of head-teacher, teachers, students and newsletters). In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů
Name (in English) Alternative private school: lived values from the point of view of head-teacher, teachers, students and newsletters
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Lucie ŠKARKOVÁ.
Edition XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2022.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) identita školy; hodnoty; vize školy; narativní výzkum; newsletter; aktéři školy
Keywords in English school identity; values; school vision; narrative research; newsletters, school participants
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 5/9/2022 10:46.
Abstract
Ve výzkumu se zaměřujeme na kolektivní identitu školy a hodnoty, které ji spoluutváří. Ukazuje se, že kolektivní identita školy je konstruována způsobem transmise konkrétních hodnot skrze aktéry školy a to jak v běžné pedagogické praxi tak v podobě písemných dokladů. Cílem je identifikovat žité hodnoty školy, které se vztahují ke kolektivní identitě školy. Aktéry jsou v našem výzkumu žáci, učitelé a vedení školy. Dalším zdrojem dat jsou písemné artefakty v podobě newsletterů školy.
Abstract (in English)
In our research, we focus on the collective identity of a school and the values that create it. Collective school identity is constructed through the transmission of specific values by school agents (students, teachers, and school management) both in the educational process and in the form of written artifacts (e.g., school newsletters). Our aim is to identify lived school values connected to the given collective school identity.
Links
GA20-12828S, research and development projectName: Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách
Investor: Czech Science Foundation, Narrative identities of participants in education at private alternative schools
PrintDisplayed: 22/7/2024 16:09